25.04 Jak unikać ryzyk antymonopolowych w działach zakupów?
Cena : 200 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 450 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone
PasséL'événement est terminé.
>
Proces dokonywania zakupów stanowi jeden z podstawowych elementów polityki handlowej każdego przedsiębiorcy. Decyzje zakupowe w dużej mierze determinowane s? chęci? maksymalizacji zysków przy jednoczesnej minimalizacji czynników ryzyka.
Źródłem ryzyk s? w szczególności obowi?zuj?ce regulacje prawne, wśród których na plan pierwszy wysuwaj? się przepisy prawa antymonopolowego zakazuj?ce praktyk antymonopolowych.
Istnienie ryzyk antymonopolowych wymusza na przedsiębiorcach podejmowanie decyzji zakupowych zgodnie z prawem antymonopolowym, staj?c się przez to jednym z podstawowych warunków skuteczności ich działania.
Dlaczego warto uczestniczyć?
Wraz ze wzrostem kar pieniężnych nakładanych przez organy antymonopolowe wiedza w zakresie ryzyk antymonopolowych staje się dla przedsiębiorców coraz bardziej istotna. Celem seminarium jest omówienie tych ryzyk w praktyce oraz wskazanie możliwości ich minimalizowania w toku wykonywanej działalności.
Uczestnicy seminarium dowiedz? się o tym, jakie s? najczęstsze przypadki zachowań powoduj?cych powstanie ryzyk antymonopolowych i jak należy kształtować działania zakupowe, aby ich unikn?ć. W celu zilustrowania prezentowanej problematyki zostan? wykorzystane liczne przykłady z praktyki.
Wiedza zdobyta podczas seminarium pozwoli uczestnikom skutecznie minimalizować zagrożenia, a w konsekwencji efektywniej realizować strategię rynkow?.
Do kogo skierowane jest seminarium?
Seminarium skierowane jest do przedstawicieli podmiotów aktywnie uczestnicz?cych w procesach zakupowych. Tematyka prezentowana podczas seminarium zainteresuje w szczególności te podmioty, dla których decyzje zakupowe stanowi? ważny składnik strategii rynkowej, której celem jest maksymalizacja zysków oraz minimalizacja kosztów zwi?zanych z dokonywanymi zakupami (sektor FMCG, przemysł, sieci detaliczne, budownictwo).
Z uwagi na szeroki zakres ryzyk antymonopolowych, uczestnikami mog? być wszystkie osoby odpowiedzialne za proces zakupowy w danej jednostce, wł?czaj?c w to pracowników działu zakupów i działu kontroli oraz przedstawicieli kierownictwa danej jednostki (zarz?d, rada nadzorcza).
Program:
1. Prawo antymonopolowe, jako czynnik ryzyka.
- aktywność organów antymonopolowych
- sankcje pieniężne
- odpowiedzialność odszkodowawcza
- odpowiedzialność karna
- utrata reputacji
- ryzyko niezapowiedzianych kontroli (dawn raids)
2. Ogólne zasady prawa antymonopolowego dotycz?ce praktyk zakupowych przedsiębiorców.
- kryteria oceny zachowań zakupowych w świetle prawa antymonopolowego
- rynek właściwy
- porozumienia antykonkurencyjne i praktyki podmiotów dominuj?cych
- forma i treść porozumień antykonkurencyjnych
- ogólne zasady oceny zachowań podmiotów dominuj?cych
3. Antykonkurencyjne porozumienia w kontekście praktyk zakupowych.
a. Porozumienia pomiędzy konkurentami
- uzgodnienia bezwzględnie zakazane
- stowarzyszenia detalistów
- wymiana informacji sensytywnych
- porozumienia zakupowe
b. Porozumienia zawierane z dostawcami
- porozumienia cenowe
- grupy zakupowo-sprzedażowe
- opłaty za dostęp
- wył?czność dostaw oraz dystrybucja wył?czna
- wył?czność zakupów, zakaz konkurowania oraz narzucanie ilości
- category management
4. Decyzje zakupowe w kontekście zakazu nadużywania pozycji dominuj?cej.
- narzucanie cen zakupu
- odmowa zakupu
- dyskryminacja
- transakcje wi?zane
- uci?żliwe warunki umów
- podział rynku
5. Jak minimalizować ryzyka antymonopolowe?
- kształtowanie relacji z konkurentami
- kształtowanie relacji z dostawcami
- competition compliance
Seminarium poprowadzi:
Doradza krajowym i zagranicznym podmiotom gospodarczym w zakresie prawa antymonopolowego, prawa ochrony konsumentów, prawa spółek, transakcji M&A oraz compliance. Doświadczenie zdobywał pracuj?c w międzynarodowych kancelariach prawnych Allen&Overy oraz Gide Loyrette Nouel.
Jarosław Fidala doradza przedsiębiorcom w toku ich bież?cej działalności w zakresie obejmuj?cym kompleksow? analizę zgodności ich działań z prawem antymonopolowym oraz prawem ochrony konsumentów. W ramach wykonywanej praktyki doradczej uczestniczy w postępowaniach antymonopolowych w Polsce oraz Unii Europejskiej, prowadzi bież?c? analizę umów i dokumentów handlowych przedsiębiorców, pomaga klientom w wypracowaniu strategii służ?cej zapewnieniu zgodności działań z prawem (competition compliance), prowadzi szkolenia z zakresu competition compliance oraz bierze udział w audytach. Jest autorem szeregu komentarzy, artykułów, opracowań i szkoleń z zakresu prawa antymonopolowego oraz prawa ochrony konsumentów.
Partner merytoryczny :
------------------------------------------------------------------------------------------------
Prosimy o dokonanie płatności przed seminarium po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podaj?c w tytule przelewu termin seminarium oraz nazwisko uczestnika.
Seminarium odbędzie się w języku polskim. Ze względu na komfort uczestników, tłumaczenie na język francuski zapewniamy maksymalnie dla 3 osób. Cena obejmuje uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe. |
Mapa dojazdu
25.04 Jak unikać ryzyk antymonopolowych w działach zakupów?
L'événement est terminé.