Aktualności firm stowarzyszonych  •  Członkowie

“Green” - tak, “washing” - nie

Przewodnik dla firm, jak uniknąć greenwashingu

Świadomość społeczeństwa na temat zmian klimatycznych i znaczenia zrównoważonego rozwoju stale rośnie, przez co coraz więcej przedsiębiorstw deklaruje swoje zaangażowanie w działania prospołeczne i proekologiczne. Niestety, nie zawsze jest to zgodne z prawdą - wtedy pojawia się ryzyko greenwashingu. Zjawisko to stanowi znaczny problem: nie tylko etyczny, ale również biznesowy i prawny, a jego skutki mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla przedsiębiorstw.

Dlaczego greenwashing to duże ryzyko dla firm?

Stosowanie greenwashingu - zamierzone lub nie, niesie ze sobą ryzyko nie tylko dla wizerunku firmy czy konsekwencji prawnych, ale również wpływa na kwestie finansowania działalności i pozyskiwania inwestorów. Aż 94% inwestorów obawia się, że przygotowywane przez przedsiębiorstwa raporty zrównoważonego rozwoju mogą zawierać niewiarygodne informacje. Przy czym 75% inwestorów zwraca uwagę na kwestie ESG przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.

Dlatego transparentność komunikacji i unikanie podejmowania działań mających znamiona greenwashingu jest w najlepszym interesie firm.

Aby kompleksowo wyjaśnić zjawisko greenwashingu wraz z ekspertami PwC Polska, UNEP/GRID-Warszawa oraz Partnerstwem Razem dla Środowiska opracowaliśmy GreenwashingPrzewodnik dla firm. To praktyczny materiał, który ułatwia poruszanie się po zagadnieniach prawnych i pokazuje, jak uniknąć (często nieświadomego)  stosowania nieuczciwych „zielonych” praktyk.

Co znajdziesz w naszym przewodniku?

  • Wyjaśnienie prawnych aspektów greenwashingu

  • Ekspercką wiedzę z perspektywy sektora konsumenckiego oraz finansowego

  • Prawdziwe case studies

  • Praktyczne wskazówki, jak uniknąć działań greenwashingowych

  • Komentarze ekspertów 

Greenwashing

Przewodnik dla firm

Pobierz publikację

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!