Aktualności firm stowarzyszonych • Członkowie
“Green” - tak, “washing” - nie
Przewodnik dla firm, jak uniknąć greenwashingu
Świadomość społeczeństwa na temat zmian klimatycznych i znaczenia zrównoważonego rozwoju stale rośnie, przez co coraz więcej przedsiębiorstw deklaruje swoje zaangażowanie w działania prospołeczne i proekologiczne. Niestety, nie zawsze jest to zgodne z prawdą - wtedy pojawia się ryzyko greenwashingu. Zjawisko to stanowi znaczny problem: nie tylko etyczny, ale również biznesowy i prawny, a jego skutki mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla przedsiębiorstw.
Dlaczego greenwashing to duże ryzyko dla firm?
Stosowanie greenwashingu - zamierzone lub nie, niesie ze sobą ryzyko nie tylko dla wizerunku firmy czy konsekwencji prawnych, ale również wpływa na kwestie finansowania działalności i pozyskiwania inwestorów. Aż 94% inwestorów obawia się, że przygotowywane przez przedsiębiorstwa raporty zrównoważonego rozwoju mogą zawierać niewiarygodne informacje. Przy czym 75% inwestorów zwraca uwagę na kwestie ESG przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Dlatego transparentność komunikacji i unikanie podejmowania działań mających znamiona greenwashingu jest w najlepszym interesie firm.
Aby kompleksowo wyjaśnić zjawisko greenwashingu wraz z ekspertami PwC Polska, UNEP/GRID-Warszawa oraz Partnerstwem Razem dla Środowiska opracowaliśmy Greenwashing. Przewodnik dla firm. To praktyczny materiał, który ułatwia poruszanie się po zagadnieniach prawnych i pokazuje, jak uniknąć (często nieświadomego) stosowania nieuczciwych „zielonych” praktyk.
Co znajdziesz w naszym przewodniku?
-
Wyjaśnienie prawnych aspektów greenwashingu
-
Ekspercką wiedzę z perspektywy sektora konsumenckiego oraz finansowego
-
Prawdziwe case studies
-
Praktyczne wskazówki, jak uniknąć działań greenwashingowych
-
Komentarze ekspertów
Greenwashing
Przewodnik dla firm