Prawo • Zarządzanie
Warsztat: Wyciek danych osobowych - procedury reagowania. Obowiązki przedsiębiorców i zarządzanie ryzykiem roszczeń klientów
Cena : 550 PLN pracownicy firm stowarzyszonych, 750 PLN pozostałe osoby
Osobom, które anulują swój udział w warsztatach do 3 dni przed spotkaniem, zwracane jest 100% kosztów. Osobom, które anulują swój udział później, czyli na krócej niż 3 dni przed warsztatami, koszty nie są zwracane.
PasséL'événement est terminé.
Wycieki danych osobowych pociągają za sobą wysoki poziom zagrożeń dla przedsiębiorców w postaci sankcji administracyjnych i roszczeń klientów, których dane zostały ujawnione. Podczas naszego spotkania omówimy procedury reagowania w przypadku wykrycia incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych oraz przeanalizujemy sposób minimalizowania ryzyka prawnego.
W ostatnich miesiącach w mediach głośno było o rekordowych karach wymierzanych z tytułu naruszenia zasad ochrony danych osobowych, w szczególności przepisów RODO. Wśród przedsiębiorców rodzi się coraz więcej pytań o to, jak zachować się w takiej sytuacji, jakie mają obowiązki, jakie sankcje im grożą i czego z pewnością NIE powinni robić.
Warsztaty będą obejmować wstęp w zakresie przedstawienia konsekwencji prawnych naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych, zasad odpowiedzialności prawnej za naruszenia oraz wprowadzenie w zakresie zarządzania ryzykiem roszczeń ze strony klientów indywidualnych, których dane osobowe uległy naruszeniu.
Podczas naszego spotkania:
- przyjrzymy się bliżej obowiązkom przedsiębiorców w kontekście przepisów RODO,
- omówimy sposoby reagowania na naruszenie bezpieczeństwa lub integralności danych osobowych (ze szczególnym uwzględnieniem cyberbezpieczeństwa) oraz
- poruszymy kwestię uprawnień osób, których dane stały się przedmiotem naruszenia.
Część praktyczna obejmie case studies, w tym omówienie naruszeń, za które urzędy nadzoru wymierzyły sankcje – ze szczególnym uwzględnieniem sankcji nałożonych przez CNIL (francuski organ nadzoru ds. ochrony danych osobowych) oraz przez polski organ, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przykłady te posłużą do praktycznej dyskusji z uczestnikami warsztatów w celu wykształcenia kompetencji w zakresie reagowania na incydenty bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem prawnym.
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
- pogłębią wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych,
- dowiedzą się, jakie aspekty działalności przedsiębiorstwa i jego procedur podlegają analizie organu nadzoru w przypadku wszczęcia kontroli lub postępowania mającego na celu wyjaśnienie okoliczności incydentów naruszenia bezpieczeństwa
- rozwiną kompetencje w zakresie praktycznego stosowania procedur reagowania na incydenty naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych
Grupa docelowa:
Specjaliści ds. bezpieczeństwa IT, działy IT, compliance, Inspektorzy Ochrony Danych, prawnicy in-house (pracownicy działów prawnych korporacji)
Spotkanie zamknięte jest dla przedstawicieli firm konkurencyjnych w stosunku do partnera merytorycznego spotkania. Z góry dziękujemy za wyrozumiałość.
Prowadzenie
Partner merytoryczny
Skontaktuj się z nami
Anna Maria Piszewska, Specjalista ds. Szkoleń CCIFP
anna.piszewska@ccifp.pl; tel. +48 22 521 21 44, +48 506 166 736
Mapa dojazdu
Siedziba CCIFP : Aleje Jerozolimskie 93, Nowogrodzka Square, 6 minut pieszo od Dworca Centralnego , 3 minuty od Placu Starynkiewicza
Zapraszamy do korzystania ze środków transportu publicznego. Do siedziby Izby najłatwiej dotrzesz:
Metrem - linia M1 (stacja Centrum)
Tramwajem – linie: 7, 9, 22, 24, 25 (przystanek Plac Starynkiewicza)
Autobusem – linie: 127, 128, 158, 175 (przystanek Plac Starynkiewicza) lub linie: 131, 501, 517, 519, 521, 522, 525 (przystanek Dworzec Centralny)
Rowerem – najbliższe stacje Veturilo znajdują się w przy ulicy Williama Heerleina Lindleya oraz przy skrzyżowaniu ulic Żelaznej i Siennej.
Płatne miejsca parkingowe z tyłu budynku, przy ul. Nowogrodzkiej (wjazd na ul. Nowogrodzką od ul. Chałubińskiego, ruch jednokierunkowy)
Warsztat: Wyciek danych osobowych - procedury reagowania. Obowiązki przedsiębiorców i zarządzanie ryzykiem roszczeń klientów
L'événement est terminé.