Zobacz także • Członkowie
Barbara Grabiwoda obejmuje stanowisko Chief Commerce Strategy Officer w Publicis Groupe CEE
Warszawa, 11 marca 2025 - Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) powołała Barbarę Grabiwodę na nowo utworzone stanowisko Chief Commerce Strategy Officer.
Barbara Grabiwoda będzie raportować bezpośrednio do Marii Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe CEE. Jej priorytety w nowo utworzonej roli będą koncentrować się na rozwoju i wdrażaniu strategii commerce i retail media na kluczowych rynkach CEE, a także na wzmocnieniu zaangażowania Publicis Groupe CEE w tworzenie innowacyjnych rozwiązań, integrację oraz budowanie wzrostu klientów w dynamicznie zmieniającym się ekosystemie komunikacji marketingowej i sprzedażowej.
Barbara będzie odpowiedzialna za proces łączenia retail media i treści commerce, napędzanie innowacji w zakresie contentu zasilanego przez AI, skalowanie produktów i rozwój hubów. Do jej obowiązków będzie należało również budowanie wzrostu i zwiększanie poziomu innowacji klientów, a także rozwój biznesu kluczowych klientów z branży retail na wielu rynkach.
W dłuższej perspektywie, rola Barbary Grabiwody będzie obejmować wszystkie aspekty strategii mediowej i komunikacyjnej.
Doświadczony lider w dziedzinie commerce i innowacji w obszarze contentu
Barbara Grabiwoda wnosi do Publicis Groupe CEE bogate doświadczenie w strategii commerce, transformacji cyfrowej i skalowalnej produkcji treści. Ostatnio pełniła funkcję Chief Strategy Officera w PXP / Publicis Production, gdzie odegrała kluczową rolę w kształtowaniu strategii eCommerce i produkcji, wspieraniu innowacji oraz wzmacnianiu współpracy między zespołami.
Barbara Grabiwoda ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracy po stronie klientów. Pracowała na kierowniczych stanowiskach PLL LOT, Alior Banku i Tchibo, gdzie z powodzeniem łączyła kompetencje biznesowe i marketingowe, wdrażając transformację cyfrową.
Nowa Chief Commerce Strategy Officer w Publicis Groupe CEE posiada również znaczny dorobek naukowy i edukacyjny w dziedzinie produkcji treści zasilanych przez AI. W 2024 roku była główną autorką publikacji "Supercharging Content Production with GenAI: Turning Buzzwords into Scalable Practices – A Cross-Sector Analysis", kompleksowego raportu badającego wpływ AI na efektywność i optymalizację produkcji treści. Posiada doktorat Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a jej badania nad zachowaniami zakupowymi pokolenia Z zdobyły nagrodę za najlepszą pracę doktorską roku. Dodatkowo jest wykładowczynią na czołowych polskich uczelniach oraz autorem książki "The Economics of Digital Shopping in Central & Eastern Europe" (Cambridge University Press, 2022).
Komentując nominację, Maria Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe CEE, powiedziała: „Powierzenie nowej roli Barbarze Grabiwodzie w Publicis Groupe CEE, jest wyrazem naszego zaangażowania w budowanie najnowocześniejszych kompetencji strategicznych w obszarze commerce i retail media. Barbara wnosi wyjątkową wizję, głęboką wiedzę branżową i sprawdzoną zdolność do napędzania transformacji. Jesteśmy pewni, że pod jej kierownictwem nasza oferta strategiczna będzie nadal ewoluować i dostarczać wymierne rezultaty dla naszych klientów”.
Barbara Grabiwoda dodała: „Jestem podekscytowana możliwością podjęcia nowego wyzwania w Publicis Groupe CEE i dalszego promowaia innowacji na styku commerce, treści i technologii. W miarę jak krajobraz commerce ewoluuje, mamy niesamowitą okazję kształtować przyszłość dla naszych klientów, dostarczając zintegrowane, oparte na danych i zasilane przez AI rozwiązania marketingowe.”