Komitet • Wydarzenie wyjątkowe Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Komitet CSR - Greenwashing, czyli jak NIE informować o byciu „eko”
Na co zwracać uwagę, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Aspekty prawne, komunikacyjne i wpływ na reputację firmy.
Działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii są coraz częściej podejmowane przez firmy. Jak zatem komunikować o prowadzonych aktywnościach, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Na jakie elementy w komunikacji zwracać uwagę i w jaki sposób zapewnić spójność między tym co faktycznie robimy dla społeczeństwa i planety, a tym co i jak komunikujemy? Jakie zagrożenia dla reputacji firmy niesie świadome wprowadzanie konsumentów w błąd, lub prowadzenie działań operacyjnych, które nie są spójne z deklarowanymi wartościami ESG firmy?
Na te wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie najbliższego spotkania Komitetu CSR. W jego trakcie będziemy chcieli poruszyć temat greenwashingu w dwóch aspektach - prawnym i komunikacyjnym. Pokażemy jakie obowiązki spoczywają na firmach, gdy w komunikacji odwołują się do ekologii, czy zrównoważonego rozwoju. Tę część poprowadzą adw. Joanna Affre oraz radczyni prawna Katarzyna Kozyra z Kancelarii Affre i Wspólnicy. Drugą część spotkania poprowadzą eksperci z jednej z największych na świecie agencji marketingowych - dentsu. Pokażą jakie zagrożenia dla reputacji niesie stosowanie greenwashingu, a także podzielą się przykładami dobrych i złych praktyk w tym obszarze.
W programie:
- Czym jest greenwashing i jak go rozpoznać?
- Greenwashing w praktyce, czyli jak nie informować konsumentów o byciu „eko”.
- Na co zwrócić uwagę stosując twierdzenia nawiązujące do ekologiczności?
- Na jakie kary narażają się przedsiębiorcy stosujący marketing pseudoekologiczny?
- Jakie dowody warto mieć przygotowane w przypadku stosowania twierdzeń dotyczących ekologiczności, aby nie narazić się na karę?
- Greenwashing jako zagrożenie dla reputacji firmy
- Jak komunikować, by nie zostać posądzonym o greenwashing i zachować spójność pomiędzy deklaracjami, a działaniami?
- Przykłady dobrych i złych praktyk w obszarze greenwashingu ze świata i Polski
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Spotkanie odbędzie się w języku polskim. Zapraszamy do udziału i włączenie się do dyskusji na końcu spotkania.
Kontakt: Mariusz Kielich, mariusz.kielich(@)ccifp.pl
Komitet skierowany jest do firm, które płacą składkę na poziomie standard lub wyższą. Ponadto, firmy członkowskie pragnące należeć do jednego z Komitetów muszą prowadzić działalność zawodową związaną z tematami prac Komitetu.
Liczba miejsc dla firm doradczych jest ograniczona. Spotkanie jest zamknięte dla przedstawicieli kancelarii prawnych. Dziękujemy za zrozumienie.
Regulamin komitetów dostępny jest: TUTAJ
Partnerzy
Mapa dojazdu
Komitet CSR - Greenwashing, czyli jak NIE informować o byciu „eko”
L'événement est terminé.