Wydarzenia

Do strefy CAFE FRANCE i strefy INNOWACJI francuskich na Forum IMPACT dołącza L'Oréal Polska

L'Oréal Polska dołączyła do partnerów CCIFP na Forum IMPACT w Poznaniu. 

W trakcie wydarzenia Adam Nitecki, E-Commerce General Manager w L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie wystąpi w debacie zatytułowanej CCIFP INNOWACYJNOŚĆ W PRZEMYŚLE – SZANSE, WYZWANIA, INWESTYCJE. Udział w niej wezmą również: Henryk Kwapisz, Dyrektor ds. relacji instytucjonalnych, Saint-Gobain Polska, Miłosz Motyka, Wiceminister Klimatu i Środowiska, Michał Kobosko, Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, dr Dominika Bosek-Rak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i dr Piotr Dardziński, Dyrektor Centrum Innowacji Politechniki Warszawskiej

Debata odbędzie się 16 maja w godzinach 12:30 - 13:15. 

W jej trakcie z udziałem przedstawicieli inwestorów, administracji publicznej i ekspertów podejmiemy temat innowacji i nowych technologii w przemyśle w obliczu szans i wyzwań związanych z zieloną transformacją.

L’Oréal to światowy lider branży beauty obecny w 150 krajach. Przesłanie „piękno dla wszystkich, piękno dla każdego” towarzyszące L’Oréal od chwili powstania, wyznacza globalny kierunek rozwoju firmy. W Polsce, gdzie L’Oréal obecny jest ponad 30 lat, firma zatrudnia prawie 1 400 osób.  L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie ok. 400 mln kosmetyków. Firma działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, realizując ambitne cele w zakresie klimatu, ochrony bioróżnorodności i zasobów.

Kluczowe cyfry / informacje dotyczące inwestycji lub działań L’Oréal w Polsce:

  1. L’Oréal to największa firma kosmetyczna na świecie, która posiada unikalne portfolio 36 marek odpowiadających na zróżnicowane potrzeby konsumentów związane z ich stylem życia, przyzwyczajeniami i pragnieniami.
  2. Celem L’Oréal jest być najbardziej inkluzywnym liderem branży beauty i przyczyniać się do rozwoju społeczeństwa, w którym każdy człowiek może żyć na równych zasadach. Poprzez nasze usługi i produkty chcemy oferować każdemu to co najlepsze: dla każdego rodzaju skóry i włosów, każdej płci, każdej tożsamości, kultury, wieku i budżetu.
  3. L’Oréal wspiera kobiety w rozwoju kariery, o czym świadczy fakt, że w polskich strukturach firmy zajmują one 65% stanowisk kierowniczych. Z 1381 osób zatrudnionych w Polsce, 818 stanowią kobiety. W podwarszawskiej fabryce L’Oréal Warsaw Plant 49% wszystkich pracowników to kobiety, a wśród inżynierów 40%.
  4. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju L’Oréal For The Future  firma zobowiązała się m.in., że do 2030 roku 100% wody używanej w procesach przemysłowych będzie odzyskiwane i ponownie wykorzystywane w obiegu zamkniętym, a także wszystkie wytwarzane odpady będą poddawane recyklingowi lub ponownie wykorzystywane – obecnie w polskiej fabryce jest to już ponad 80% odpadów.  
  5. L’Oréal wychodzi także naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów i konsumentek, którzy chcą uzupełniać opakowania po kosmetykach - 46% badanych deklaruje, że korzysta z tzw. „refilli”. Do ich produkcji zużywane jest nawet do 77% mniej plastiku. Obecnie w portfolio L’Oréal w Polsce opakowania w tzw. systemie refillowym dostępne są w kategorii   kosmetyków do pielęgnacji oraz w perfumach. Najczęściej mają one formę elastycznych opakowań typu doypack  lub wymiennego wkładu i pozwalają uzupełnić dotychczasowe, tradycyjne opakowanie, gdy produkt się skończył. Rozwiązania refillowe w perfumach składają się z głównego flakonu, który można ponownie napełnić oraz opakowania uzupełniającego. Uzupełniać można już produkty takich marek z portfolio L’Oréal jak Giorgio Armani, Lancôme, YSL czy PRADA. Refille w swoim portfolio mają również marki Kiehl’s, Vichy, La Roche-Posay oraz L’Oréal Professionel. 
  6. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant jest jednym z trzech największych zakładów produkcyjnych Grupy L’Oréal na świecie – ponad 90% produkcji tego zakładu wysyłana jest na eksport do prawie 30 krajów. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant produkuje 400 milionów sztuk kosmetyków rocznie, z czego w 2023 roku, aż 20 milionów sztuk stanowiły nowe produkty w portfolio Grupy. Aż 65% wykorzystywanego przez L’Oréal Warsaw Plant plastiku pochodzi z recyclingu.  
  7. Najważniejszą inwestycją z zakresu ograniczenia wpływu na środowisko w ciągu ostatnich lat w fabryce w Kaniach była budowa Stacji Recyklingu Wody, tzw. „zielone serce fabryki”, której wartość wyniosła 4 miliony euro. Od marca 2020 roku stacja pozwala na oczyszczanie produkowanych ścieków, a następnie odzyskiwanie wody o wysokim standardzie - dzięki temu miesięcznie fabryka odzyskuje około 3 000 m3 wody. W ciągu ponad 25-letniej działalności fabryki w Polsce zainwestowano kwotę 251 mln euro, czyli ponad 1 mld zł w rozwój innowacyjnych rozwiązań.
  8. Jako czwarty największy reklamodawca na świecie, L’Oréal mierzy i redukuje emisję CO2 generowaną przez kampanie w mediach cyfrowych, co jest możliwe dzięki współpracy z Impact+. Dzięki temu w 2023 roku firma zmniejszyła o 30% emisję CO2 generowaną przez swoje kampanie w mediach cyfrowych.
  9. W ramach programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki L’Oréal wspiera różnorodność w środowisku naukowym. Celem programu jest promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych badaczek i zachęcanie ich do kontynuacji prac, zmierzających do rozwoju nauki. W ciągu 23 lat trwania programu stypendialnego wyróżnione zostały 123 badaczki. Wiele z nich nadal rozwija swoje kariery naukowe – w Polsce i poza jej granicami. Partnerami Programu są Polski Komitet do spraw UNESCO, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polska Akademia Nauk oraz UN Global Compact Network Poland.
  10. Marka L’Oréal Paris od zawsze wspiera i promuje działania, mające na celu wzmocnienie pozycji kobiet w każdej sytuacji. Z tego względu, w 2020 roku stworzyła globalny program Stand Up, który od 2021 r. jest prowadzony również w Polsce. Lokalnym partnerem programu od 2024 r. jest Fundacja Feminoteka. Celem działań jest zmniejszenie liczby przypadków molestowania seksualnego w miejscach publicznych poprzez szkolenia w zakresie bezpiecznej interwencji przypadkowych świadków. Do końca 2023 r. w ramach programu, udało się przeszkolić w Polsce ponad 40 000 osób. Kampania została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prezydenta m. st. Warszawy i Prezydentów Łodzi, Poznania, Gdańska, Krakowa i Wrocławia

Więcej informacji: L'Oréal Polska (loreal.com)

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!