Webinar Rozwój kompetencji
SZKOLENIE ONLINE: Powrót do miejsca pracy - jak po COVID-19 zapewnić bezpieczeństwo w firmie?
Język :
polski
Cena : 300 PLN +VAT
Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest wcześniejsze uiszczenie opłaty
PasséL'événement est terminé.
Szkolenie obejmuje cztery bloki tematyczne: zarządzenie zespołem, regulacje prawne, uwarunkowania przestrzenne i czynności sanitarne.
Pandemia zmieniła nasz sposób życia i sposób, w jaki pracujemy. Dwa miesiące pracy zdalnej pokazały jak bardzo uległy zmianie nasze dotychczasowe przyzwyczajenia. Od 12 marca miliony osób przeniosło swoje biuro do domu. Ten egzamin firmy i działu IT zdały celująco. W najbliższym czasie czeka nas powrót do miejsc pracy - biur. Nawet jeśli tych samych, de facto – zupełnie innych.
W kontekście tego bezprecedensowego doświadczenia powrót do siedzib firm, często zorganizowanych w open-space oznacza wiele nowych wyzwań: ponowne przemyślenie rozmieszczenia biurek, adaptację mebli, organizację pracy przy jednoczesnym uwzględnieniu wytycznych organów centralnych oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia swoich pracowników. Odpowiemy na pytania:
- Jaką funkcję będą pełniły klatki schodowe, korytarze czy pokoje socjalne?
- Jak oznaczyć ilość miejsc w windach, aby było bezpiecznie?
- Jak zadbać o pracowników, aby zadać o ich lęki, sytuację zmiany, dbając jednocześnie o motywację? Co mówią przepisy i jak odnaleźć się w ich gąszczu?
- W jaki sposób firmy pomagające utrzymać czystość wspierają biznes w tym wyzwaniu?
- Na ile wymuszą na nas politykę „czystego biurka”?
Agenda:
14:00 – 14:40 Wyzwania w zarządzaniu zmianą – stres w zespole i poczucie zagrożenia || Artur Hunt
14:40 – 15:10 Omówienie przepisów Kodeksu pracy w zakresie BHP w kontekście epidemii COVID-19 || MDDP Olkiewicz i Wspólnicy
15:10 – 15:50 Dostępne rozwiązania praktyczne || BNP Paribas Real Estate
15:50 – 16:30 Bezpieczna droga pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej – aspekty sanitarno-techniczne || Sodexo Polska
Szczegółowy opis szkolenia
- Wyzwania w zarządzaniu zmianą – stres w zespole i poczucie zagrożenia
Pierwsza część spotkania poświęcona będzie analizie głównych czynników stresogennych wpływających na nasze zachowania oraz naszych współpracowników. Przedłużający się stres może wywołać zarówno u nas jak i u osób, z którymi współpracujemy, falę negatywnych emocji i poczucie, że jesteśmy wręcz przytłoczeni wyzwaniami jakie codziennie przed nami są stawiane. Jak odnaleźć się w nowej sytuacji? Jak działać aby inni czuli się bezpieczniej?
Podczas seminarium porozmawiamy o takich aspektach jak:
- Czym jest stres i w jakich uczuciach / zachowaniach się przejawia
- Typowe reakcje na stres – moje i moich współpracowników
- 6 filarów w budowaniu elastyczności/odporności na stres
- Komunikacja z osobami będącymi pod wpływem negatywnych emocji. Co pomaga, a czego nie robić.
- Zarządzanie sytuacją kryzysową – jak do tego skutecznie podejść?
- Aspekt psychologiczny zarządzania zmianą
- Co zadziała na poziomie: zadań, zarządzania zespołem, moim osobistym
Prowadzący:
Dorota Grudzień - Molenda, Managing Partner, Artur Hunt
2. Omówienie przepisów Kodeksu pracy w zakresie BHP w kontekście epidemii COVID-19
W drugiej części spotkania omówione zostaną szczegółowo przepisy Kodeksu Pracy i wytyczne dla pracodawców i pracowników związane ze stanem epidemii i powrotem do biur
- Omówienie zasad organizacji miejsca pracy zgodnie z Rozporządzeniem z 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
- Wytyczne PIP/GIS i ich charakter prawny
- Jak się dostosować do nowej normalności – na co zwrócić uwagę tworząc procedury „powrotu do biura”.
Prowadzenie:
Wiktoria Cieslikowska, Senior Associate w MDDP Olkiewicz i Wspólnicy
3. Dostępne rozwiązania praktyczne
W tej części szkolenia skupimy się na zaprezentowaniu praktycznych rozwiązań, które są niezbędne dla zapewnienia bezpiecznego powrotu do biura
- Jak przystosować biuro do nowej rzeczywistości i zapewnić bezpieczeństwo pracownikom? – optymalizacja powierzchni biurowej, nowe technologie i rozwiązania – kamery termowizyjne, kolektomaty, tytanowa powłoka dezintegrująca wirusy i bakterie
- Kodeks dobrych praktyk dla pracowników na czas Covid-19 – procedury przy wejściu do biura, nowa organizacja pracy, procedury zapobiegawcze, zasady korzystania z powierzchni wspólnych, clean desk policy, przyjmowanie gości w biurach
Prowadzenie:
Małgorzata Fibakiewicz, Managing Director, Head of Office Class Sector & Strategic Projects, BNP Paribas Real Estate Poland
4. Bezpieczna droga pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej – aspekty sanitarno-techniczne
Eksperci Sodexo Polska postarają się odpowiedzieć na Państwa pytania i wątpliwości w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego w biurach.
- Jak wygląda „bezpieczna droga” pracownika w „nowej rzeczywistości” biurowej?
- Jakie kwestie techniczne należy przede wszystkim rozważyć w biurze przygotowanym na powrót pracowników?
- Skuteczna dezynfekcja, kamery termowizyjne, elektroniczna recepcja i wirtualna rzeczywistość – jakie usługi idealnie wpisują się w post-covidową rzeczywistość?
- Jakie usługi żywieniowe sprostają wyzwaniom "nowej rzeczywistości" i jakie trendy są na horyzoncie?
Prowadzenie:
Marta Diop, Segment Director Corporate w Sodexo Polska
Norbert Ślusarczyk, Segment Director Hard FM Poland w Sodexo Polska
Partnerzy merytoryczni
![](http://aws-a.medias-ccifi.org/fileadmin/pologne/user_upload/Arthur_Hunt.png)
![](http://aws-a.medias-ccifi.org/fileadmin/_processed_/f/c/csm_MDDP_a8c7e3430a.jpg)
![](http://aws-a.medias-ccifi.org/fileadmin/_processed_/b/9/csm_RE_BL_E_Q_b2c04cee90.jpg)
![](http://aws-a.medias-ccifi.org/fileadmin/_processed_/b/b/csm_sodexo_en_left_RGBcolor_1932c943c3.jpg)
SZKOLENIE ONLINE: Powrót do miejsca pracy - jak po COVID-19 zapewnić bezpieczeństwo w firmie?
L'événement est terminé.