Sprzedaż przez internet – jak zgodnie z prawem konkurencji zbudować model biznesowy?
Cena : 200 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 450 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
>
Prowadzenie działalności w branży e-commerce wi?że się z konieczności? regularnego dostosowywania się do często zmieniaj?cej się rzeczywistości prawnej. Systematyczne zwiększanie zakresu ochrony praw konsumentów i zaostrzanie przepisów powoduje niepewność przedsiębiorców co do możliwości prowadzenia swojego biznesu zgodnie z wymogami prawa.
Z myśl? o bież?cych w?tpliwościach i potrzebach e-sprzedawców zapraszamy na szkolenie, w trakcie którego kompleksowo omówione zostan? najważniejsze i najbardziej problematyczne aspekty prowadzenia sprzedaży przez Internet – zarówno w relacjach B2B, jak i w relacjach z konsumentami. Specjaliści z kancelarii Affre & Wspólnicy w przystępny i praktyczny sposób omówi? ostatnie zmiany w przepisach konsumenckich oraz nowe uprawnienia przyznane Prezesowi UOKiK. Wskaż? też, jak bezpiecznie budować system dystrybucji internetowej oraz czy i w jakich sytuacjach dopuszczalne jest ograniczanie dystrybutorom sprzedaży przez Internet.
Część I - Sprzedaż przez Internet w relacjach B2B, a prawo ochrony konkurencji
- Jak bezpiecznie budować system dystrybucji w branży e-commerce
- Szczególne systemy dystrybucji, a sprzedaż przez Internet
- Sprzedaż aktywna i bierna przez Internet – co to oznacza i kiedy prawo konkurencji dopuszcza ich ograniczenie
- Case study – omówienie najciekawszych orzeczeń krajowych i unijnych dotycz?cych ograniczania sprzedaży internetowej
Część II – Jak prowadzić sprzedaż przez Internet w zgodzie z regulacjami konsumenckimi
- Ustawa o prawach konsumenta – najczęstsze problemy e-sprzedawców:
- Spory o odpowiedzialność za przesyłkę
- Formularz odst?pienia od umowy
- Obowi?zki informacyjne e-sklepu
- Koszty odesłania towaru
- Prawo sprawdzenia towaru, a zmniejszenie wartości zamówionej rzeczy
- Problematyczny telemarketing
- Platforma ODR – nowy system rozwi?zywania sporów konsumenckich
- Tzw. geo-blocking – czy sprzedawca może odmawiać dostawy za granicę?
- Nowe moce Prezesa UOKiK – czyli jak ostatnia nowelizacja przepisów konsumenckich wpłynie na branżę e-commerce
- Urzędnik jako tajemniczy klient
- Ostrzeżenia wydawane przez urz?d w mediach publicznych
- Decyzja tymczasowa
- Dłuższe okresy przedawnienia
- Zmiana systemu kontroli klauzul niedozwolonych – ewolucja czy rewolucja?
Osoby prowadz?ce :
Adwokat Joanna Affre – Wspólnik i założyciel kancelarii Affre i Wspólnicy.
Od ponad 15 lat specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji.
Doradza klientom z branży FMCG, spożywczej, motoryzacyjnej, chemicznej, budowlanej oraz sektorów mediów i reklamy, a także bankowego w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej, przeciwdziałania porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominuj?cej, fuzji i przejęć, prawa konsumenckiego, a także zwalczania nieuczciwej konkurencji. W tym zakresie prowadzi audyty i szkolenia dla przedsiębiorców, a także reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed Prezesem UOKiK jak i s?dami.
dr Małgorzata Kozak, Radca prawny
Specjalizuje się w sprawach dotycz?cych ochrony konkurencji oraz prawie dystrybucji. Doradza Klientom z branży: budowlanej, sprzętu elektronicznego, internetowej, FMCG, spożywczej, środków czystości, usług płatniczych czy turystycznej.
Doradza również w zakresie pomocy publicznej oraz funduszy europejskich. Jest pozarz?dowym doradc? Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów (non-governmental advisor) w Międzynarodowej Sieci Konkurencji (International Competition Network).
W 2013 roku zajęła 2. miejsce w ogólnopolskim rankingu Gazety Prawnej Rising Stars prawnicy – liderzy jutra. Portal polskiprawnik.pl zaliczył j? do butikowych kancelarii specjalizuj?cych się w prawie ochrony konkurencji.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Nauk Społecznych Capitole w Tuluzie. Ukończyła studia podyplomowe z europejskiego prawa konkurencji w King’s College w Londynie. Uzyskała również stopień doktora (docteur) Uniwersytetu Nauk Społecznych Capitole w Tuluzie we Francji. Jest również autork? lub współautork? szeregu publikacji dotycz?cych ochrony konkurencji. Posługuje się językiem angielskim i francuskim
Przemysław Rybicki, Radca prawny
Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotycz?cych kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczaj?cych konkurencję oraz nadużyć pozycji dominuj?cej. Uczestniczy w projektach zwi?zanych z ocen?
i wprowadzaniem polityki dystrybucyjnej oraz ocen? zgodności regulaminów
i wzorów umów z prawem konsumenckim.
Posiada ponad siedmioletnie doświadczenie w prawie ochrony konkurencji
i konsumentów zapocz?tkowane prac? w Urzędzie Ochrony Konkurencji
i Konsumentów. Reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed organami administracji (np. Prezesem UOKiK), jak i s?dami. Doradzał klientom z branż FMCG, chemicznej, energii, usług finansowych, księgarskiej
i multimediów, telekomunikacyjnej, handlu detalicznego i hurtowego oraz sprzedaży internetowej.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego organizowanego przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge. Studiował także na wydziale prawa Cardiff University w Walii. Członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych
w Warszawie. Posługuje się językiem angielskim.
Partner merytoryczny :
Mapa dojazdu
Sprzedaż przez internet – jak zgodnie z prawem konkurencji zbudować model biznesowy?
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte