Jak nie dać się zaskoczyć konkurencji - czyli aspekty prawne w sprzedaży
Cena : 600 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 800 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone
Non ouvertZapisy na to wydarzenie nie są otwarte
Szkolenie w ramach kursu sprzedażowego dla inżynierów handlowców (II edycja). Kurs trwa od lutego 2014 r.
>
Szkolenie ma na celu wskazanie i wyjaśnienie praktycznych aspektów prawnych, z którymi handlowcy mog? zetkn?ć się każdego dnia w swojej pracy zawodowej.
Na szkoleniu poruszymy zagadnienia z następuj?cych zakresów :
1. Prawo konkurencji :
- zmowy cenowe,
- zmowy przetargowe,
- relacje z dystrybutorami,
- ceny sugerowane,
- czyny nieuczciwej konkurencji, itp.
2. Marketing bezpośredni : podstawy wiedzy o danych osobowych oraz o dozwolonym marketingu bezpośrednim
Szczegółowy program szkolenia :
10.00 – 11.15
Prawo konkurencji:
- podstawowe definicje;
- zakazane porozumienia;
- jak? formę może przybrać zakazane porozumienie?
- porozumienia cenowe w relacjach z konkurentami i dystrybutorami;
- ceny minimalne, maksymalne, sztywne i sugerowane;
- zmowa przetargowa jako porozumienie antykonkurencyjne.
11.15 – 11.30 przerwa kawowa
11.45 – 13.00
Czyny nieuczciwej konkurencji:
- niedozwolona wymiana informacji;
- kiedy przedsiębiorca posiada pozycję dominuj?c??
- nadużycie pozycji dominuj?cej – ograniczenia swobody działalności dominanta;
- sankcje zwi?zane z naruszeniami prawa konkurencji.
- jakie działanie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji?
- czyny nieuczciwej konkurencji zwi?zane z polityk? sprzedażow? i zakupow?: dyskryminacja kontrahentów, ceny dumpingowe, opłaty półkowe.
13.00 - 13.45 lunch
13.45 – 14.45 szkolenie
Czyny nieuczciwej konkurencji c.d.
- czyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy;
- reklama wprowadzaj?ca w bł?d;
- reklama porównawcza – kiedy jest dopuszczalna?
- upodobnienie produktów i oznaczeń produktów?
- naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa;
- sankcje zwi?zane z czynem nieuczciwej konkurencji;
- marketing bezpośredni i zagadnienia prawne z nim zwi?zane.
14.45 – 15.00 przerwa kawowa
15.00 – 16.00 szkolenie
Ustawa o ochronie danych osobowych
- definicja danych osobowych i okoliczności uzasadniaj?ce przetwarzanie danych osobowych;
- obowi?zki administratora danych zwi?zane z przetwarzaniem danych osobowych;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych i warunki jakie powinna ona spełniać;
- dokumentacja zwi?zana z przetwarzaniem danych osobowych;
- sankcje zwi?zane z naruszeniem Ustawy o ochronie danych osobowych.
Prelegenci :
Krzysztof Zięba - Radca prawny, Partner w Kancelarii Kochański Zięba Rapala i Partnerzy. Kieruje Departamentem Prawa Handlu i Dystrybucji. Specjalizuje się w prawie żywnościowym, prawie marketingu, handlu i dystrybucji.
Posiada szerokie doświadczenie w zakresie tworzenia i negocjowania umów handlowych, w tym w szczególności w tworzeniu systemów dystrybucyjnych. Od kilku lat kieruje Praktyk? Zwalczania Nieuczciwej Konkurencji w KZRP i uczestniczy w projektach z zakresu prawa ochrony własności przemysłowej. Doradza klientom z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG), spożywczego, chemicznego, farmaceutycznego, kosmetycznego oraz motoryzacyjnego. Krzysztof Zięba jest również ekspertem w zakresie rozwi?zywania sporów dotycz?cych nazw domen i doradza klientom przy odzyskiwaniu bezprawnie zajętych domen internetowych przed właściwymi s?dami arbitrażowymi. Współpracował przy przygotowaniu tzw. Białej Księgi we współpracy z Francusk? Izb? Przemysłowo-Handlow? w Polsce w zakresie obejmuj?cym propozycje rozwi?zań dotycz?cych procedur zmierzaj?cych do wzmocnienia egzekwowalności ochrony patentowej.
Radca prawny, Partner w Kancelarii Kochański Zięba Rapala i Partnerzy. Kieruje Praktyk? Sporów Prawnoautorskich oraz Danych Osobowych, uczestniczy również w pracach Praktyki Internet i E-commerce oraz Praktyki Nowych Technologii i Cyfryzacji. Posiada bogate doświadczenie w sprawach zwi?zanym z prawem ochrony danych osobowych, prawem prasowym, prawem autorskim i ogólnymi przepisami dotycz?cymi środków masowego przekazu. Doradza także w projektach zwi?zanych z sektorem technologii informatycznych. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej firm z sektora IT, agencji reklamowych, koncernów medialnych w prowadzeniu procesów o ochronę dóbr osobistych. Pracowała również w biurze prawnym jednego z największych w Polsce wydawnictw prasy. Prowadziła również wiele wykładów i szkoleń, w szczególności z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa autorskiego, prawa Internetu i e-commerce.
Partner merytoryczny :
Mapa dojazdu
Jak nie dać się zaskoczyć konkurencji - czyli aspekty prawne w sprzedaży
Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte