Wydarzenie wyjątkowe Patronat CCIFP
22.10.2024 Szkolenie: Transakcja nabycia nieruchomości
Cena : WYDARZENIE FIRMY STOWARZYSZONEJ CCIFP.
Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z organizatorem.
PasséL'événement est terminé.
Kancelaria Andrzej Lulka i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k. zaprasza na kolejne szkolenie pt. „Transakcja nabycia nieruchomości”, które odbędzie się 22 października (wtorek) 2024 r. o godz. 10.00.
W ramach szkolenia podzielimy się z Państwem zarówno naszą wiedzą i doświadczeniem, jak i naszymi spostrzeżeniami wynikającymi z wieloletniej współpracy z inwestorami i deweloperami przeprowadzającymi transakcję sprzedaży/nabycia nieruchomości komercyjnych.
Transakcje sprzedaży projektów nieruchomościowych przeprowadzane są, w pewnym zakresie, podobnie jak wszystkie transakcje M&A, posiadają jednak swoją specyfikę. W szczególności wynika to z tego, że projekty deweloperskie realizowane są z reguły przez spółki celowe powołane dla danego projektu, głównym składnikiem majątku zbywanej spółki lub głównym składnikiem przedmiotu sprzedaży jest nieruchomość, a to, ile nieruchomość jest warta dla nabywcy wynika w znacznej mierze z umów najmu i z tego, czy we właściwy sposób zapewniają one bezpieczeństwo prawne i finansowe nabywcy.
W pierwszej części szkolenia przedstawimy uczestnikom strukturę oraz rodzaje transakcji nieruchomościowych (asset deal/business deal/share deal), wskażemy, jakie kryteria podatkowe i praktyczne brane są pod uwagę przy wyborze struktury dla danej transakcji, a także omówimy kolejne etapy realizacji transakcji sprzedaży nieruchomości.
W drugiej części szkolenia przeanalizujemy dokumenty kontraktowe (porozumienie o zachowaniu poufności, NDA, list intencyjny (LOI), umowa przedwstępna sprzedaży, umowa sprzedaży). Omówimy zakresy zagadnień regulowane w wymienionych umowach oraz przeanalizujemy wybrane klauzule umowne a także powiemy uczestnikom, co wymaga szczególnej uwagi. Wreszcie wraz, z bogatymi już w wiedzę uczestnikami, przeprowadzimy symulację negocjacji wybranego paragrafu umowy.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób pragnących zdobyć lub poszerzyć wiedzę z zakresu szeroko rozumianej tematyki prawa nieruchomości oraz M&A. W trakcie szkolenia postaramy się także odpowiedzieć na Państwa pytania i rozwiać wątpliwości dotyczące poruszanych zagadnień.
Program szkolenia:
1.Struktura transakcji sprzedaży nieruchomości
1.1. Rodzaje transakcji
– asset deal
– business deal
– share deal
– kryteria wyboru struktury transakcji
- Etapy transakcji sprzedaży nieruchomości
– negocjacje handlowe
– zawarcie porozumienia o zachowaniu poufności (NDA)
– podpisanie listu intencyjnego (LOI)
– zawarcie umowy przedwstępnej sprzedaży
– zarządzanie przedmiotem transakcji w tzw. interim period (okres od umowy przedwstępnej sprzedaży do umowy sprzedaży)
– badanie due diligence oraz spełnianie warunków zawieszających
– wyznaczenie terminu closingu oraz przygotowanie closingu
– closing – zawarcie umowy sprzedaży
– niekiedy, umowa przeniesienia tytułu prawnego do nieruchomości
– post-closing
2.Dokumenty kontraktowe transakcji sprzedaży nieruchomości
2.1 Podstawowe dokumenty kontraktowe
– porozumienie o zachowaniu poufności (NDA)
– list intencyjny (LOI)
– umowa przedwstępna sprzedaży
– umowa sprzedaży
– o ile jest wymagana, umowa przeniesienia tytułu prawnego do nieruchomości
– inne, specyficzne dla danej struktury transakcji
2.2. Podstawowe postanowienia umowne
– reprezentacja stron w umowie – pełnomocnictwo (na co zwrócić uwagę, pełnomocnictwa udzielane poza Polską)
– przedmiot sprzedaży
– sposoby określenia lub wyliczenia ceny
– mechanizmy zapłaty ceny
– zaliczka a zadatek
– terminy poszczególnych zdarzeń
– warunki zawieszające
– zobowiązania w tzw. interim period (w okresie od umowy przedwstępnej sprzedaży do umowy sprzedaży)
– wydanie przedmiotu sprzedaży
– oświadczenia i zapewnienia (representations&warranties, tzw. „repsy”)
– odpowiedzialność stron
– kary umowne
– zabezpieczenia roszczeń
– zapis na sąd/klauzula arbitrażowa
– inne postanowienia
– symulacja negocjacji
Prowadzący:
Andrzej Lulka – radca prawny, Partner Zarządzający Kancelarii Andrzej Lulka i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k., absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych Studiów z zakresu Francuskiego i Europejskiego Prawa Handlowego, a także absolwent studiów MBA Executive na Akademii Leona Koźmińskiego; ukończył aplikację radcowską przy OIRP w Szczecinie. W latach 2008 – 2012 Partner odpowiedzialny za działalność Działu Nieruchomości w ramach warszawskiego biura międzynarodowej kancelarii Gide Loyrette Nouel (Tokarczuk, Jędrzejczyk i Wspólnicy Kancelaria Prawna GLN sp.k.). Prawnik rekomendowany przez Legal 500 EMEA, PLC Which Lawyer oraz Chambers Europe w dziedzinie prawa nieruchomości. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Solvay Brussels School of Economics & Management. Specjalizuje się w prawie obrotu nieruchomości oraz prawie budowlanym. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze polskich i międzynarodowych przedsiębiorców, funduszy inwestycyjnych oraz instytucji finansowych. Prelegent na konferencjach branżowych. Posługuje się biegle językiem angielskim, francuskim i niemieckim.
Dariusz Bełza – radca prawny; Partner Kancelarii, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie; ukończył aplikację radcowską przy OIRP w Warszawie; w ramach stypendium ERASMUS studiował na Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, prawie cywilnym oraz prawie umów związanych z obrotem, umowach najmu oraz zarządzaniem nieruchomościami, a także w sporach sądowych. Uczestniczy w negocjacjach ww. umów oraz rozwiązuje spory, w tym prowadzi sprawy sądowe dotyczące roszczeń z umów najmu. Dariusz posługuje się językiem angielskim.
Koszt udziału w szkoleniu wynosi:
– 599 zł + VAT /osoba, przy rejestracji do 15.10.24,
– 699 zł + VAT /osoba, przy rejestracji od 16.10.24 do 22.10.24
Dla kolejnego uczestnika z firmy rabat w wysokości 20%.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny + 30 minut przerwy (łącznie 4,5 godziny)
Zgłoszenia przyjmujemy na adres e-mail: office@aoede.eu. W treści wiadomości prosimy o podanie danych do wystawienia faktury oraz danych uczestnika (imię, nazwisko, adres e-mail). Każdy z uczestników, dzień przed planowym szkoleniem, otrzyma spersonalizowany link dostępu do platformy, na której będzie prowadzone szkolenie.
W trakcie szkolenia będzie można zadawać pytania prelegentom na czacie. Prezentacja będzie dostępna dla wszystkich uczestników.
Do usłyszenia!
Mapa dojazdu
22.10.2024 Szkolenie: Transakcja nabycia nieruchomości
L'événement est terminé.