Wydarzenie wyjątkowe Patronat CCIFP

22.10.2024 Szkolenie: Transakcja nabycia nieruchomości

Warsaw Corporate Center, ul. Emilii Plater 28, 00-688, Warszawa, Polska
See on map

Język :
Polski

Cena : WYDARZENIE FIRMY STOWARZYSZONEJ CCIFP.

Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z organizatorem.

Passé

L'événement est terminé.

Kancelaria Andrzej Lulka i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k. zaprasza na kolejne szkolenie pt. „Transakcja nabycia nieruchomości”, które odbędzie się 22 października (wtorek) 2024 r. o godz. 10.00.

W ramach szkolenia podzielimy się z Państwem zarówno naszą wiedzą i doświadczeniem, jak i naszymi spostrzeżeniami wynikającymi z wieloletniej współpracy z inwestorami i deweloperami przeprowadzającymi transakcję sprzedaży/nabycia nieruchomości komercyjnych.

Transakcje sprzedaży projektów nieruchomościowych przeprowadzane są, w pewnym zakresie, podobnie jak wszystkie transakcje M&A, posiadają jednak swoją specyfikę. W szczególności wynika to z tego, że projekty deweloperskie realizowane są z reguły przez spółki celowe powołane dla danego projektu, głównym składnikiem majątku zbywanej spółki lub głównym składnikiem przedmiotu sprzedaży jest nieruchomość, a to, ile nieruchomość jest warta dla nabywcy wynika w znacznej mierze z umów najmu i z tego, czy we właściwy sposób zapewniają one bezpieczeństwo prawne i finansowe nabywcy.

W pierwszej części szkolenia przedstawimy uczestnikom strukturę oraz rodzaje transakcji nieruchomościowych (asset deal/business deal/share deal), wskażemy, jakie kryteria podatkowe i praktyczne brane są pod uwagę przy wyborze struktury dla danej transakcji, a także omówimy kolejne etapy realizacji transakcji sprzedaży nieruchomości.

W drugiej części szkolenia przeanalizujemy dokumenty kontraktowe (porozumienie o zachowaniu poufności, NDA, list intencyjny (LOI), umowa przedwstępna sprzedaży, umowa sprzedaży). Omówimy zakresy zagadnień regulowane w wymienionych umowach oraz przeanalizujemy wybrane klauzule umowne a także powiemy uczestnikom, co wymaga szczególnej uwagi. Wreszcie wraz, z bogatymi już w wiedzę uczestnikami, przeprowadzimy symulację negocjacji wybranego paragrafu umowy.

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób pragnących zdobyć lub poszerzyć wiedzę z zakresu szeroko rozumianej tematyki prawa nieruchomości oraz M&A. W trakcie szkolenia postaramy się także odpowiedzieć na Państwa pytania i rozwiać wątpliwości dotyczące poruszanych zagadnień.

Program szkolenia:

1.Struktura transakcji sprzedaży nieruchomości

1.1. Rodzaje transakcji

– asset deal

– business deal

– share deal

– kryteria wyboru struktury transakcji

  • Etapy transakcji sprzedaży nieruchomości

– negocjacje handlowe

– zawarcie porozumienia o zachowaniu poufności (NDA)

– podpisanie listu intencyjnego (LOI)

– zawarcie umowy przedwstępnej sprzedaży

– zarządzanie przedmiotem transakcji w tzw. interim period (okres od umowy przedwstępnej sprzedaży do umowy sprzedaży)

– badanie due diligence oraz spełnianie warunków zawieszających

– wyznaczenie terminu closingu oraz przygotowanie closingu

– closing – zawarcie umowy sprzedaży

– niekiedy, umowa przeniesienia tytułu prawnego do nieruchomości

– post-closing

2.Dokumenty kontraktowe transakcji sprzedaży nieruchomości

2.1 Podstawowe dokumenty kontraktowe

– porozumienie o zachowaniu poufności (NDA)

– list intencyjny (LOI)

– umowa przedwstępna sprzedaży

– umowa sprzedaży

– o ile jest wymagana, umowa przeniesienia tytułu prawnego do nieruchomości

– inne, specyficzne dla danej struktury transakcji

2.2. Podstawowe postanowienia umowne

– reprezentacja stron w umowie – pełnomocnictwo (na co zwrócić uwagę, pełnomocnictwa udzielane poza Polską)

– przedmiot sprzedaży

– sposoby określenia lub wyliczenia ceny

– mechanizmy zapłaty ceny

– zaliczka a zadatek

– terminy poszczególnych zdarzeń

– warunki zawieszające

– zobowiązania w  tzw. interim period (w okresie od umowy przedwstępnej sprzedaży do umowy sprzedaży)

– wydanie przedmiotu sprzedaży

– oświadczenia i zapewnienia (representations&warranties, tzw. „repsy”)

– odpowiedzialność stron

– kary umowne

– zabezpieczenia roszczeń

– zapis na sąd/klauzula arbitrażowa

– inne postanowienia

– symulacja negocjacji

Prowadzący:

Andrzej Lulka – radca prawny, Partner Zarządzający Kancelarii Andrzej Lulka i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k., absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych Studiów z zakresu Francuskiego i Europejskiego Prawa Handlowego, a także absolwent studiów MBA Executive na Akademii Leona Koźmińskiego; ukończył aplikację radcowską przy OIRP w Szczecinie. W latach 2008 – 2012 Partner odpowiedzialny za działalność Działu Nieruchomości w ramach warszawskiego biura międzynarodowej kancelarii Gide Loyrette Nouel (Tokarczuk, Jędrzejczyk i Wspólnicy Kancelaria Prawna GLN sp.k.). Prawnik rekomendowany przez Legal 500 EMEA, PLC Which Lawyer oraz Chambers Europe w dziedzinie prawa nieruchomości. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Solvay Brussels School of Economics & Management. Specjalizuje się w prawie obrotu nieruchomości oraz prawie budowlanym. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze polskich i międzynarodowych przedsiębiorców, funduszy inwestycyjnych oraz instytucji finansowych. Prelegent na konferencjach branżowych. Posługuje się biegle językiem angielskim, francuskim i niemieckim.

Dariusz Bełza –  radca prawny; Partner Kancelarii, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie; ukończył aplikację radcowską przy OIRP w Warszawie; w ramach stypendium ERASMUS studiował na Katholieke Universiteit Leuven w Belgii. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, prawie cywilnym oraz prawie umów związanych z obrotem, umowach najmu oraz zarządzaniem nieruchomościami, a także w sporach sądowych. Uczestniczy w negocjacjach ww. umów oraz rozwiązuje spory, w tym prowadzi sprawy sądowe dotyczące roszczeń z umów najmu. Dariusz posługuje się językiem angielskim.

Koszt udziału w szkoleniu wynosi:

– 599 zł + VAT /osoba, przy rejestracji do 15.10.24,

– 699 zł + VAT /osoba, przy rejestracji od 16.10.24 do 22.10.24

Dla kolejnego uczestnika z firmy rabat w wysokości 20%.

Czas trwania szkolenia: 4 godziny + 30 minut przerwy (łącznie 4,5 godziny)

Zgłoszenia przyjmujemy na adres e-mail: office@aoede.eu. W treści wiadomości prosimy o podanie danych do wystawienia faktury oraz danych uczestnika (imię, nazwisko, adres e-mail).  Każdy z uczestników, dzień przed planowym szkoleniem, otrzyma spersonalizowany link dostępu do platformy, na której będzie prowadzone szkolenie.

W trakcie szkolenia będzie można zadawać pytania prelegentom na czacie. Prezentacja będzie dostępna dla wszystkich uczestników.

Do usłyszenia!

Mapa dojazdu

Ostatnie aktualności CCIFP

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!