Komitet Elektromobilność
Celem Komitetu Elektromobilność jest prezentacja najnowszych analiz i doniesień badawczych w zakresie barier i wyzwań w rozwoju elektromobilności w Polsce oraz wypracowanie wspólnych stanowisk firm członkowskich w zakresie wdrożenia niezbędnych przesłanek na rzecz rozwoju samochodów elektrycznych w Polsce.
Przewodniczą Komitetowi:
Andrzej GEMRA
Ekspert ds. Public Affaires & Promocji Elektromobilności Renault Polska
Przewodniczący Komitetu
Radosław KITALA
Consultant & Arval Mobility Observatory Manager, Arval Service Lease Polska
Wice-przewodniczący Komitetu
Uczestniczą w Komitecie:
Najbliższe zebrania:
Brak wydarzeń z wybranej kategorii
Poprzednie spotkania Komitetu Elektromobilności
Uczestnicy ostatniego spotkania Komitetu ESG, które odbyło się 13 listopada 2024 r., mieli okazję odkryć atelier Mozaika Mobilności - najbardziej popularne we Francji warsztaty nt. mobilności, które od niedawna są również dostępne w Polsce.
Ta interaktywna, trzygodzinna sesja edukacyjna ma na celu zwiększenie świadomości na temat wyzwań związanych ze współczesną mobilnością ludzi w kontekście jej wpływu na środowisko, klimat, zdrowie i gospodarkę.
Warsztaty były niesamowitym doświadczeniem, pomagającym zrozumieć złożoność zjawiska zmian klimatycznych i społecznych wywołanych przez mobilność ludzi, jak również odkryć wspólnie sposoby na redukcję śladu węglowego zarówno w skali indywidualnej, jak i w skali firmy.
Dziękujemy za inicjatywę naszej prowadzącej - Virginie LITTLE, założycielce Little Greenfinity oraz krajowej koordynatorce warsztatów Mozaiki Mobilności w Polsce. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wartościowy, wspólnie spędzony czas, zaangażowanie i inspirującą wymianę pomysłów!
Członkowie CCIFP zainteresowani obszarem zrównoważonego rozwoju wzięli udział 18 października w spotkaniu Komitetu ESG. Rozmawialiśmy o głównych celach i wyzwaniach na najbliższe miesiące. Komitet ESG stanowi parasol dla czterech ścieżek tematycznych, które dotychczas realizowały swoją działalność w formie odrębnych komitetów: CSR, elektromobilność, transformacja energetyczna i zrównoważone budownictwo. Jako platforma wymiany wiedzy i doświadczeń komitet jest miejscem spotkań z ekspertami, liderami opinii i przedstawicielami administracji mających na celu omówienie bieżących wyzwań i propozycji legislacyjnych. Podczas spotkania podsumowaliśmy dotychczasowe działania i najważniejsze postulaty związane z transformacją energetyczną, które zostały zawarte w Białej Księdze CCIFP.
Pełne podsumowanie spotkania znajduje się TUTAJ
Członkowie Komitetu Elektromobilności CCIFP spotkali się 17 maja z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury, by poruszyć temat rynku samochodów ciężarowych w kontekście zmian mobilności nakierowanych na wprowadzenie transportu zeroemisyjnego. Przedmiotem rozmów była konieczność wprowadzenia wielowymiarowych działań i regulacji prawnych dla zachowania pozycji sektora TSL w Polsce, bez których jego dalszy rozwój nie będzie możliwy.
Naszymi gośćmi byli:
- Artur Wachnik, Naczelnik Wydziału ds. Czasu Pracy Kierowców Departamencie Transportu Drogowego;
- Maria Perkuszewska, Naczelnik Wydziału Innowacyjnej i Zrównoważonej Mobilności w Departamencie Strategii Transportu;
- Piotr Pachucy, Naczelnik Wydziału Dróg Płatnych w Departamencie Dróg Publicznych MI;
- Patryk Mikołajczyk z Wydziału Dróg Płatnych w Departamencie Dróg Publicznych MI;
- Agnieszka Orłowska z Wydziału Inwestycji Drogowych MI.
Poza przedstawicielami firm członkowskich CCIFP w spotkaniu wzięli również udział reprezentanci innych izb bilateralnych zrzeszonych w ramach IGCC: Adavantage Austria, Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Niderlandzko-Polskiej Izby Gospodarczej oraz Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej. Do grona uczestników spotkania dołączyli także przedstawiciele stowarzyszeń branżowych: Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Polskiego Towarzystwa Paliw Alternatywnych oraz Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.
Pełne podsumowanie dostępne jest TUTAJ
W dniu 12 kwietnia odbyło się spotkanie Komitetu Elektromobilności CCIFP poświęcone praktycznym aspektom finansowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem dopłat w ramach programu „Mój Elektryk”. Naszym gościem specjalnym był Emil Świerczyński, dyrektor Departamentu Beneficjenta Indywidualnego NFOŚiGW, który przedstawił aktualny status złożonych wniosków, dalsze perspektywy programu oraz praktyczne aspekty jego rozliczania.
W spotkaniu uczestniczyli głównie przedstawiciele branży samochodowej i transportowej, której głos na forum komitetu reprezentują Andrzej Gemra z Renault Trucks, przewodniczący Komitetu Elektromobilności CCIFP oraz jego zastępca Radosław Kitala z Arval Service Lease Polska. W spotkaniu wzięli także udział reprezentanci Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Pełne podsumowanie spotkania dostępne jest TUTAJ
2 grudnia w CCIFP odbyło się łączone spotkanie Komitetu ds. Elektromobilności CCIFP oraz przedstawicieli organizacji: PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz PZWiLP (Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów) wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOSiGW): reprezentowanym przez Emila Świerczyńskiego, Dyrektora Departamentu Beneficjenta Indywidualnego.
Spotkanie dotyczyło programu Mój Elektryk.
Pierwsza część skupiła się na prezentacji NFOSiGW na temat programu. Prezentacja miała na celu przybliżyć szczegóły programu, lecz także wytłumaczyć proces obsługiwania wniosków: zamiast indywidualnego rozpatrywania, został stworzony system oparty na analizie tysięcy podań, który ma na celu przyspieszenie procesu. System ma być operacyjny do końca grudnia
Druga część spotkania dotyczyła pytań oraz komentarzy uczestników. Została poruszona prośba o przedłużenie terminu odniesienia się do decyzji NFOSiGW, który aktualnie zajmuje 5 dni. Fundamentalna teza uczestników skupiła się na wyrażeniu, iż elektromobilność będąc przyszłością transportu, jest zależna od inwestycji państwowych w domenie infrastruktury, co przekłada się na pozycje Polski w sektorze logistyki.
15 listopada w CCIFP odbyło się łączone spotkanie Komitetu ds. Elektromobilności CCIFP, ale również przedstawicieli organizacji: PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) oraz PZWiLP (Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów).
Pierwsza część spotkania skupiła się na prezentacji Renault Trucks - omówienie rynku samochodów ciężarowych, dotycząca między innymi kwestii systemów i infrastruktury ładowania oraz raportu PSPA - eHDV Infrastructure Lab zawierającego rekomendacje legislacyjne w kwestii obszaru budowy ogólnodostępnej infrastruktury ładowania.
Ostatnia część spotkania dotyczyła dyskusji na temat wyzwań, które będziemy chcieli zaadresować w naszym piśmie, bazując się między innymi na postulatach PSPA i PZPM, oraz na sformułowaniu dalszego planu działania
Kolejne zaplanowane spotkania Komitetu ds. Elektromobilności będą dotyczyły:
- Programu „Mój elektryk” – 02.12.2022, (spotkanie po polsku). Zapisy: https://www.ccifp.pl/wydarzenia/kalendarz/e/event/komitet-elektromobilnosci-program-moj-elektryk-spotkanie-z-przedstawicielami-narodowego-funduszu.html
- Spotkanie z Ministerstwem Infrastruktury w szczególności na temat Systemu e-TOLL – termin tbc
W imieniu międzynarodowych izb handlowych działających w Polsce (IGCC), łączących nasz kraj z kluczowymi rynkami na świecie, w obliczu wyzwań klimatycznych i zachodzących zmian społeczno-gospodarczych, trudnej sytuacji geopolitycznej, a także w konsekwencji kryzysu wywołanego pandemią COVID-19, zwróciliśmy się do Pani Minister z apelem o pogłębienie działań zmierzających do transformacji polskiego sektora transportu w kierunku zeroemisyjnym.
Stanowisko przygotowaliśmy w imieniu 15 izb zrzeszonych w IGCC, które było wypracowane w oparciu o postulaty Polskiego Stowarzyszania Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz skonsultowane z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskim Związkiem Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP):
Główne postulaty to:
1. Uwzględnienie w „Tarczy Solidarnościowej” użytkowników samochodów elektrycznych
Projekt Tarczy Solidarnościowej” przewiduje, iż gospodarstwa domowe, zużywające do 2 000 kilowatogodzin energii elektrycznej rocznie, mogą liczyć na stałe ceny energii. Po przekroczeniu limitu, koszty zakupu energii kilkukrotnie wzrosną.
Nieuwzględnienie w Tarczy Solidarnościowej kwestii konsekwencji podwyżek cen energii na koszty ładowania EV doprowadzi do sytuacji w której eksploatacja samochodów elektrycznych przestanie być bardziej opłacalna od użytkowania pojazdów spalinowych. W konsekwencji, polski rynek elektromobilności stanie w obliczu wyhamowania rozwoju, a nawet regresu.
Apelujemy o powzięcie działań mogących ograniczyć niekorzystne skutki wzrostu cen energii dla obecnych i przyszłych użytkowników samochodów elektrycznych. Wyrażamy gotowość wsparcia administracji rządowej w procesie ustalania optymalnych instrumentów pomocowych.
2. Kwestie przyłączeniowe
Rozwój infrastruktury w Polsce, wciąż opóźniają bariery systemowe, wynikających z niedoskonałego prawa oraz przewlekłych procedur administracyjnych. Podstawową przeszkodę stanowi czas budowy przyłączeń elektroenergetycznych przez operatorów systemów dystrybucyjnego (OSD). Dodatkowym problemem są niekorzystne warunki przyłączeniowe, które uniemożliwiają realizację budowy stacji ładowania w niektórych lokalizacjach. Ponadto OSD nie są zobowiązane do realizowania inwestycji w wyznaczonym czasie, a inwestorzy nie dysponują instrumentami mogącymi przyspieszyć procedurę.
W celu ułatwienia rozbudowy ładowarek do samochodów elektrycznych, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wraz z kluczowymi partnerami, postuluje o realizację trzech priorytetowych celów. Po pierwsze o skrócenie czasu realizacji budowy przyłączy do sieci OSD dla publicznych stacji ładowania. Po drugie o stworzenie mechanizmów ułatwiających i stymulujących OSD do inwestycji mających na celu rozbudowę sieci dystrybucyjnych. Po trzecie o ułatwienie rozwoju sieci ogólnodostępnych stacji ładowania poprzez określenie jasno zdefiniowanych standardów budowy przyłączy przez OSD
3. Pełne odliczenie VAT od zakupu i eksploatacji e-pojazdów przez przedsiębiorców oraz inne mechanizmy podatkowe.
Wysoki koszt zakupu pojazdów elektrycznych należy do głównych czynników hamujących rozwój zeroemisyjnego transportu. Wprowadzenie możliwości odliczenia VAT w pełnej wysokości pozwoli ożywić popyt. Jednocześnie uszczerbek dla Skarbu Państwa będzie znikomy.
4. Ładowanie służbowego samochodu elektrycznego w domu – PIT
Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Finansów ryczałtowo określona wartość nieodpłatnego świadczenia obejmuje ponoszone przez pracodawcę koszty związane z utrzymaniem i ogólnym użytkowaniem samochodu. W związku z powyższym, w przypadku pojazdów elektrycznych, powinien zostać wprowadzony przepis pozwalający pracodawcy zwrócić pracownikowi koszty poniesione na ładowanie pojazdu elektrycznego w domu, bez zwiększania tego zwrotu o dodatkowe obciążenie podatkowe oraz przy stosunkowo niewielkich kwotach bez dodatkowych obciążeń administracyjnych. W przeciwnym razie taki zwrot – jako świadczenie pieniężne – będzie stanowił dla pracowników dodatkowy przychód, który - nie zostanie uwzględniony w kwocie ryczałtu z tytułu użytkowania samochodu służbowego do celów prywatnych
W związku z powyższym, w celu wyeliminowania tej bariery, proponowana jest nowelizacja przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
5. Wsparcie zakupu/leasingu zeroemisyjnych samochodów kategorii N2 i N3
Zgodnie z obowiązującymi obecnie zasadami istnieje możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną, akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych.
Biorąc pod uwagę znaczny wpływ drogowego transportu towarów na środowisko naturalne oraz w celu pobudzenia rozwoju zeroemisyjnego transportu, proponowane jest rozszerzenie wsparcia ze środków publicznych na zakup/leasing zeroemisyjnych samochodów.
W imieniu izb
- Advantage Austria
- AHK Polska (Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa)
- AmCham (Amerykańska Izba Handlowa w Polsce)
- BBC (Belgijska Izba Gospodarcza)
- BPCC (Brytyjsko-Polska Izba Handlowa)
- CCIFP (Francusko-Polska Izba Gospodarcza)
- CCII (Włosko-Polska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce)
- ICC (Irlandzka Izba Handlowa)
- NPCC (Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza)
- PICC (Polish-Israeli Chamber of Commerce).
- Polsko - Szwajcarska Izba Gospodarcza
- PPCC (Polsko – Portugalska Izba Gospodarcza)
- SPCC (Skandynawsko – Polska Izba Gospodarcza)
- PLIG (Polsko-Luksemburska Izba Gospodarcza)
26 września w CCIFP odbyło się łączone spotkanie Komitetu ds. Elektromobilności CCIFP, ale również przedstawicieli izb bilateralnych zgrupowanych w IGCC oraz organizacji: PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) oraz PZWiLP (Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów).
Podczas spotkania rozmawialiśmy o wspólnym apelu odnośnie do działań mających na celu umożliwienie rozwoju elektromobilności w Polsce. W kontekście aktualnych wyzwań związanych z rosnącymi cenami energii, poruszyliśmy kwestię zwiększenie limitu 2000 KWh w przypadku używania samochodu elektrycznego.
Kolejne zaplanowane spotkania Komitetu ds. Elektromobilnosci będą dotyczyły:
- Programu „Mój elektryk” – 27.10.2022
- Spotkanie nt. samochodów ciężarowych termin: 15.11.2022, podczas którego omówimy rynek samochodów ciężarowych (Renault Truck) oraz przedyskutujemy wyzwania i porozmawiamy o postulatach, które będziemy chcieli zaadresować w naszym piśmie
Możliwość ładowania służbowych samochodów elektrycznych w domach pracowników zwiększa komfort ich użytkowania oraz pozwala obniżyć koszty ich eksploatacji, zwłaszcza w przypadku korzystania z taryfy nocnej. Poważną przeszkodę stanowią jednak obowiązujące regulacje podatkowe.
W świetle indywidualnych interpretacji prawa podatkowego wydanych na podstawie obowiązujących przepisów podatkowych zwrot pracownikom kosztów ładowania – jako świadczenie pieniężne – stanowi dla pracowników dodatkowy przychód, który w przeciwieństwie do kosztów ponoszonych w przypadku tankowania samochodu spalinowego na stacji benzynowej, nie może być uwzględniony w kwocie ryczałtu z tytułu użytkowania samochodu służbowego do celów prywatnych. Potencjalni nabywcy i użytkownicy samochodów elektrycznych obawiają się sytuacji, w której wynagrodzenia netto pracowników uległyby redukcji ze względu na wybór pojazdu służbowego z napędem elektrycznym.
Eksperci KPMG omówili propozycje legislacyjne eliminujące jedną z istotnych barier w obszarze opodatkowania, mając na uwadze przeważający udział flot w zakupach nowych samochodów w Polsce.
Podczas posiedzenia Komitetu, pan Radosław Kitala z firmy Arval przedstawił dostępne osobom prywatnym i przedsiębiorcom formy finansowania zakupu aut elektrycznych - firmowych i prywatnych.
Tym razem tematem było bezpieczeństwo w samochodach związane w wykorzystaniem cyfryzacji, która w coraz większym stopniu wkracza do samochodów: jakie są korzyści z pojazdu podłączonego do Internetu, z jakich usług możemy dzięki temu korzystać, jakie są zagrożenia związane z dostępem i przepływem danych. Poruszyliśmy też temat doskonalenia techniki jazdy kierowców w zakresie bezpiecznego, ekologicznego i ekonomicznego użytkowania współczesnych samochodów: elektrycznych i hybrydowych oraz ich efektywną obsługą.
Rozmowa skoncentrowała się wokół punktów:
- Connected services
- Analityka danych
- Techniki doskonalenia jazdy
Podczas spotkania Komitetu Elektromobilności w marcu poruszylismy dwa zagadnienia:
1. Ostatnie zmiany w ustawie o elektromobilności, z których część obowiązuje już od 24 grudnia 2021 r.
2. Dotacje do infrastruktury ładowania.
Agenda
1. Czym jest hub mobilności – wprowadzenie // Radosław Kitala, Consulting & AMO Manager
2. Nowoczesna mobilność współdzielona w ramach hubów // Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager
3. Jak optymalnie dobierać pojazdy do hubów? // Radosław Kitala, Consulting & AMO Manager
4. Program „Mój Elektryk” jako booster eko-transformacji // Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager
5. Jak przełamać bariery wejścia w elektromobilność na przykładzie programu ARVAL GO ELECTRIC // Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager
6. Q&A
7. Zakończenie // Radosław Kitala, Consulting & AMO Manager
Prowadzenie:
Rafał Tarnacki – Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska
Podczas tego wydarzenia eksperci wyjaśniali, dlaczego infrastruktura ładowania jest kluczem do sukcesu (lub porażki) flot pojazdów elektrycznych. Opowiedzieli, co warto wiedzieć, aby zminimalizować ryzyka z tym związane, a także udzielili szeregu praktycznych informacji związanych z infrastrukturą ładowania flotowych samochodów elektrycznych.
Agenda:
- Pojazdy elektryczne
- Infrastruktura ładowania
- Praktyczne doświadczenie - gość specjalny
Prelegent - Włodzimierz Hrymniak
- Członek Zarządu w spółce EKOEN (Grupa Ekoenergetyka)
- Pełnomocnik Prezesa Zarządu Grupy Ekoenergetyka ds Rozwoju Biznesu
- Od wielu lat w różnych rolach związany z sektorami elektromobilności, baterii, wodoru oraz energetyką
Gość specjalny - Kornelia Gniewczyńska
- Menadżer zarządzający spółki EVITY z Grupy Ekoenergetyka eksploatującej flotę 20+ taksówek elektrycznych
- Pierwsza w Polsce 100% elektryczna flota pojazdów elektrycznych
- Pojazdy EVITY przejechały ponad 1 mln km
« Jak rozpocząć proces efektywnego wdrażania pojazdów elektrycznych do floty? Prezentacja wyników badania ELAB »
20 osób wzięło udział w spotkaniu Komitetu ds. Elektromobilności, które odbyło się w środę 7 lipca br. Byli to reprezentanci poniższych firm: AFFRE I WSPÓLNICY SP. K.; BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.; BOUYGUES IMMOBILIER POLSKA SP. Z O.O.; CARDIF ASSURANCES RISQUES DIVERS S.A. ODDZIAŁ W POLSCE ; CREDIT AGRICOLE BANK POLSKA S.A. ; EIFFAGE POLSKA BUDOWNICTWO S.A.; EKOEN Sp. z o.o.; INITHEC IT SERVICES POLAND SP. Z O.O.; L’ORÉAL POLSKA I KRAJE BAŁTYCKIE; ORANGE POLSKA; SERIS KONSALNET HOLDING S.A.; SOGECAP S.A. Oddział w Polsce; TRUCK CARE Sp. z o.o.; VEOLIA ENERGIA POLSKA S.A.; WARBUD SA
Część 1
Zmiany w programie dofinansowania zakupu pojazdów o napędzie alternatywnym « Mój elektryk »
Prowadzący:
Przemysław Szywacz, Marcin Mańkowski – KPMG w Polsce
Podczas spotkania eksperci KPMG w Polsce podsumowali najważniejsze zmiany, które zostały właśnie ogłoszone i dotyczą programu finansowania zakupu samochodów elektrycznych Mój elektryk. Zmiany te już były antycypowane podczas poprzedniego spotkania Komitetu w dniu 16.06.
Nowa wersja programu jest znacznie atrakcyjniejsza z racji podniesionych progów finansowania oraz kwot przysługujących na dotacje zakupu. Fundusze w ramach programu są przyznawane wyłącznie na zakup lub leasing nowych samochodów.
Podane progi finansowe:
- dla samochodów osobowych: cena samochodu nie może przekraczać 225 000 zł; dofinansaownie do 27 000 zł
- dla samochodów dostawczych: brak limitów; dofinansowanie do 70 000 zł.
Część 2
Prowadzący :
Andrzej Gemra – Renault Polska
Podczas spotkania dyskutowano wyniki ankiety ELAB oraz wnioski wyciągnięte z raportu. Kluczowe punkty wystąpienia dotyczyły:
- Zalet pojazdów elektrycznych : zeroemisyjność, znacząco mniejszy poziom hałasu, mniejsze koszty serwisowania.
- Etapy zmiany floty na pojazdy elektryczne, a także koszty jednorazowe i powtarzalne związane z wymianą floty w firmie
- Potrzeba edukacji kierowców: żywotność baterii i zasięg samochodu zależy przede wszystkim od stylu jazdy.
- Stacje łądowania publiczne i punkty ładowania przy domach, np. w garażach. Podniesiona została kwestia przedłużenia żywotności baterii.
1. Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 r.
Prowadzenie: Joanna Affre, adwokat, wspólnik zarządzający w Kancelarii Affre i Wspólnicy, oraz Rafał Czerwiec, radca prawny, Kancelaria Affre i Wspólnicy
Ustawa regulująca elektromobilność w Polsce jest próbą zmiany rzeczywistości na bardziej „eko”. Choć obowiązuje już ponad 3 lata, to niektóre z jej istotnych postanowień wejdą w życie dopiero za kilka lat, w związku długim vacatio legis. Tymczasem rząd pracuje już nad nowelizacją tej ustawy.
Poruszylismy m.in. następujące kwestie:
- Zakres ustawy i najważniejsze definicje
- Planowana elektryfikacja flot podmiotów publicznych
- Planowana elektryfikacja transportu publicznego
- Strefy czystego transportu
- Kierunki projektowanych zmian do ustawy
2. System wsparcia przedsiębiorstw inwestujących w elektromobilność
Prowadzenie: Przemysław Szywacz oraz Marcin Mańkowski, KPMG w Polsce
Rok 2021 może być przełomowym z punktu widzenia systemu wsparcia przedsiębiorstw inwestujących w elektromobilność. Obecnie finalizowane są prace związane z uruchomieniem systemu dopłat do infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Dodatkowo przedstawiciele administracji zapowiadają uruchomienie jeszcze w tym roku szeroko dostępnego programu dopłat do zakupu i użytkowania samochodów elektrycznych. Jak będzie wyglądał system wsparcia i jak przygotować się do pozyskania środków?
"Zrównoważone podejście do floty firmowej – pojazdy osobowe, lekkie samochody dostawcze – jak skutecznie dokonać transformacji energetycznej floty" było tematem kolejnego spotkania Komitetu ds. elektromobilności w dniu 21 kwietnia 2021 roku.
Podczas spotkania Radoslaw Kitala, Consultant & AMO Manager, Arval Service Lease Polska przedstawił następujące kwestie:
- Elektromobilna (r)ewolucja
- Fakty i mity – szanse i zagrożenia – o czym warto wiedzieć i pamiętać
- Oferta rynkowa – gama modeli osobowych, dostawczych, co je charakteryzuje
- 10 powodów by wdrożyć pojazdy o napędach alternatywnych do flot
- Strategia Arval Beyond 2021-2025
- Elektromobilność i napędy alternatywne w praktyce
- Metodologia SMaRT
- Badanie potrzeb, profilowanie kierowców, analiza kosztów i modeli biznesowych – co możemy osiągnąć?
PREZENTACJA
W dniu 24 lutego 2021r. odbyło się szczególnie ważne – pierwsze w 2021 roku - spotkanie Komitetu Elektromobilności.
Wraz z p. Andrzejem Gemrą, Ekspertem ds. Public Affaires & Promocji Elektromobilności, Renault Polska przedyskutowaliśmy założenia Komitetu, staraliśmy się zdefiniować najbardziej palące dla rynku elektromobilności zagadnienia oraz w tym kontekście przeanalizowalismy aktualną sytuację polityczno-gospodarczą w Polsce.
Program spotkania:
- Przedstawienie celów i założeń Komitetu Elektormobilności
- Omówienie aktualnej sytuacji polityczno-gospodarczej w Polsce w kontekście rozwoju elektromobilności
- Określenie kluczowych problemów firm członkowskich CCIFP w obszarze elektromobilności
- Ukonstytuowanie Komitetu
- Ustalenie planu spotkań na 2021 rok