Aktualności firm stowarzyszonych  •  Członkowie

Z biznesu do sztuki – KPMG metaforycznie o dziełach z Muzeum Narodowego w Warszawie

Co wspólnego mają biznes i sztuka? „Krajobraz ze strumieniem” Władysława Podkowińskiego może inspirować do podjęcia kwestii zmian klimatycznych i ESG, a „Rybacy” Leona Wyczółkowskiego przestrzegać przed zjawiskiem phishingu w – nomen omen – sieci. Nowa kampania „Metafory KPMG – z biznesu do sztuki” w nieoczywisty sposób wiąże tematy bliskie przedsiębiorcom z malarstwem i prezentuje autorski sposób patrzenia na dzieła ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie przez pryzmat aktualnych wyzwań, które stoją przed firmami.

 

Świat biznesu i świat sztuki znajdują się pozornie na dwóch różnych biegunach. Kontakt ze sztuką potrafi skłaniać do refleksji, ale też przede wszystkim inspirować, wpływać na poszukiwanie nowych pomysłów i połączeń. Partnerstwo firmy doradczej KPMG w Polsce z Muzeum Narodowym w Warszawie stało się przyczynkiem do znalezienie nowatorskiego sposobu mówienia o biznesie.

 

Na obrazach wybitnych malarzy ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie można znaleźć wiele elementów i ponadczasowych kontekstów, które mogą być szeroko interpretowane. Zainspirowało nas to, by w kreatywny sposób, wykorzystując wspaniałe dzieła, przybliżać wyzwania i szanse, jakie dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość stawia przed firmami. KPMG aktywnie angażuje się w rozwój kultury wysokiej m.in. poprzez partnerstwo z Muzeum. Chcemy budować mosty między biznesem i sztuką, a zainicjowana przez nas kampania jest tego wyrazem – mówi Stacy Ligas, Senior Partner, CEO KPMG w Polsce.

 

Niejednoznaczność „Dziwnego ogrodu” Józefa Mehoffera prowadzi do tematu transformacji biznesowej, a twarze „Poborców podatków”, których autorem jest Marinus Claeszoon van Reymerswaele stają się punktem odniesienia w kwestii odczarowywania negatywnych skojarzeń związanych z podatkami. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi nie tylko na aktualne tematy biznesowe i zakres działalności KPMG, ale również zachęcenie odbiorców do zapoznania się z polskimi i światowymi dziełami malarstwa, które są w zasobach Muzeum.

 

Patrzymy na sztukę, także tę dawną, poprzez pryzmat współczesnych doświadczeń, naszą percepcję warunkuje nie tylko wiedza z zakresu historii kultury, ale również aktualne problemy. Oglądając rozmarzoną dziewczynę w „Babim lecie” Józefa Chełmońskiego, myślimy o relacji człowieka i natury, o utraconej więzi z przyrodą, o współczesnych zagrożeniach cywilizacyjnych. Sztuka stawia uniwersalne pytania, prowokuje do refleksji – mówi dr hab. Agnieszka Rosales Rodríguez, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.

 

Pierwszy etap kampanii będzie realizowany w mediach społecznościowych. Wybrane projekty uświetnią również warszawskie biuro KPMG, które jest aktualnie poddawane kompleksowej renowacji.

 

 

****

O KPMG:

KPMG jest globalną organizacją niezależnych firm świadczących usługi profesjonalne z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego. KPMG działa w 143 krajach i zatrudnia ponad 265 000 pracowników w firmach członkowskich na całym świecie. Każda z firm KPMG jest odrębnym podmiotem prawa. KPMG International Limited jest prywatną spółką angielską z odpowiedzialnością ograniczoną do wysokości gwarancji. KPMG International Limited i podmioty z nią powiązane nie świadczą usług na rzecz klientów. W Polsce KPMG działa od 1990 roku. Obecnie zatrudnia ponad 2300 osób w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Więcej na stronie kpmg.pl.

 

****

Kontakt dla mediów:

Krzysztof Krzyżanowski, e-mail: kkrzyzanowski(@)kpmg.pl, tel.: +48 22 528 11 14 lub 508 047 582

Patrycja Kowalczyk, e-mail: patrycjakowalczyk(@)kpmg.pl, tel.: +48 22 528 11 87 lub 664 718 676

 

 

****

Współadministratorami Pana/Pani danych osobowych są Spółki wchodzące w skład sieci KPMG w Polsce, (tj. KPMG Sp. z o.o., KPMG Sp. z o.o. sp. k., KPMG Audyt Sp. z o.o., KPMG Audyt Services Sp. z o.o., KPMG Audyt Sp. z o.o. sp. k., KPMG Advisory Sp. z o.o. sp. k., KPMG Tax M.Michna Sp. k., KPMG Usługi Księgowe Sp. z o.o., KPMG Law Stopyra Szczodra spółka komandytowa, KPMG Restructuring Sp. z o. o.). Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia kontaktu Biura Prasowego KPMG z przedstawicielami mediów, w tym nawiązanie z Panem/Panią kontaktu oraz dostarczenie Panu/Pani w tym celu informacji technicznych. Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest w Polityce prywatności w sekcji "Przedstawiciele mediów".

Document Classification: KPMG Public.

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!