Aktualności firm stowarzyszonych
Sodexo Polska z pierwszym Raportem CSR
Sodexo Polska prezentuje Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok finansowy 2021. To pierwsza tego typu publikacja firmy na polskim rynku. Raport uwzględnia wykaz odpowiedzialnych praktyk Sodexo Polska, które odpowiadają strategii zrównoważonego rozwoju - Better Tomorrow 2025. W raporcie mowa m.in. o walce z marnotrawieniem żywności, budowaniu kultury zdrowia i bezpieczeństwa, optymalnym zarządzaniu zasobami oraz zmniejszaniu śladu węglowego.
Sodexo jest obecne w Polsce od 1993 r. Firma cieszy się opinią lidera kompleksowej obsługi nieruchomości i usług żywieniowych. Oba te obszary biznesowej działalności od lat stanowią dla Sodexo platformę do podejmowania licznych inicjatyw z zakresu odpowiedzialności korporacyjnej. W 2022 r. Sodexo Polska postanawia podsumować katalog odpowiedzialnych praktyk i przedstawić go w formie raportu CSR.
Tegoroczna publikacja (dotycząca działań realizowanych w roku finansowym 2021) prezentuje dobre praktyki Sodexo Polska przyporządkowane do 9 strategicznych zobowiązań określanych przez firmę jako Lepsze Jutro 2025 (Better Tomorrow 2025). Zobowiązania te pozostają w ścisłym związku z Celami Zrównoważonego Rozwoju ustanowionymi przez ONZ (SDGs) w 2015 r. i obejmują m.in.: dbanie
o bezpieczeństwo pracowników, odpowiedzialny łańcuch dostaw, zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne czy walkę z głodem i niedożywieniem.
Programy edukacyjne i motywacyjne związane z kulturą bezpieczeństwa w organizacji, inicjatywy wspierające przedsiębiorczość kobiet i zmierzające do równowagi płci, promocja zróżnicowanej, zbilansowanej diety, programy włączające osoby z niepełnosprawnościami, sposoby optymalnego zarządzania zasobami czy metody walki z marnotrawieniem żywności – to tylko niektóre wątki, które podnosi tegoroczna publikacja Sodexo Polska, zilustrowana konkretnymi przykładami z życia firmy.
Uwzględnianie interesu społecznego, aspektów środowiskowych, czy relacji z otoczeniem jest dla Sodexo jest w DNA działalności firmy, o czym przekonuje Monika Bentkowska, Country President Sodexo Polska.
« Naszą misją jest poprawa jakości życia. Wierzymy, że każdy dzień robi różnicę. Wielokrotnie przekonaliśmy się, że nawet małe zmiany mogą mieć duży wpływ nie tylko na jednostki, ale także społeczeństwo i planetę. Działając w oparciu o globalne standardy i certyfikacje, mamy realny wpływ
na wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku – zarówno w odniesieniu do naszej działalności, jak i działalności naszych klientów » - mówi.
Sodexo dystrybuuje Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu do swoich klientów i partnerów, aby inspirować swoje biznesowe otoczenie do podejmowania podobnych inicjatyw na rzecz środowiska naturalnego czy lokalnych społeczności.
« Zależy nam na tym, abyśmy wraz z naszymi partnerami biznesowymi mogli wzajemnie inspirować się do wdrażania dobrych praktyk. Razem możemy budować lepsze jutro » - podkreśla Monika Bentkowska.
Sodexo Polska było wielokrotnie wyróżniane za swoje zaangażowanie w inicjatywy z zakresu CSR. Dobre praktyki firmy zostały uwzględnione, m.in. w raportach wydawanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w raporcie „Pracodawca na TAK” opublikowanym przez fundację TAKpełnosprawni. Firma otrzymała również dwukrotnie wyróżnienie Białego Listka CSR tygodnika „Polityka” jako przedsiębiorstwo wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne.
Najnowszy Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2021 – Sodexo Polska jest dostępny tutaj
O Sodexo
Założona w 1966 roku w Marsylii przez Pierre'a Bellona, firma Sodexo jest światowym liderem w dziedzinie usług podnoszących jakość życia - istotnego czynnika wpływającego zarówno na wyniki indywidualne pracowników,
jak i całej organizacji.
Działając w 55 krajach świata, 412 00 pracowników Sodexo każdego dnia obsługuje 100 milionów konsumentów.
Firmę wyróżniają także zrównoważony model biznesowy i szerokie portfolio serwisów. Oferuje przede wszystkim usługi gastronomiczne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz usługi motywacyjne. Zapewnia zarządzanie obiektami klienta w bezpieczny i przyjazny dla środowiska sposób. Firma uważa, że rozwój i zaangażowanie społeczne idą w parze. Celem Sodexo jest tworzenie lepszej codzienności dla każdego, aby budować lepsze życie dla wszystkich.
Firma Sodexo jest notowana w indeksach: CAC Next 20, CAC 40 ESG, FTSE 4 Good i DJSI.
Więcej informacji na: www.sodexo.com
W Polsce Sodexo od prawie 30 lat jest liderem w dziedzinie kompleksowej obsługi nieruchomości i największą firmą FM o zasięgu ogólnopolskim. Usługi Integrated Facility Management (IFM) świadczy w ponad 200 obiektach, a technicznego wsparcia mobilnego udziela ponad 1000 obiektom w Polsce. Prowadzi 50 restauracji pracowniczych. Wspiera firmy w zarządzaniu miejscem pracy i tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla pracowników w obiekcie klienta. W portfolio stałych klientów ma wiele ikonicznych brandów z branż m.in.: przemysłowej, FMCG, farmaceutycznej i technologicznej.
Więcej informacji na: pl.sodexo.com
Sodexo w liczbach
- 17.4 miliarda euro skonsolidowanego przychodu rocznie w 2021 r.
- 412 000 pracowników
(stan na 31 sierpnia 2021 r.) - 55 krajów (stan na 28 lutego 2022 r.)
- 100 milionów obsługiwanych konsumentów dziennie
- 10.9 miliarda euro kapitalizacji rynkowej
(stan na 31 marca 2022 r.)
Sodexo On-site Services w Polsce
- ponad 1800 pracowników
- 50 restauracji
- ponad 200 obsługiwanych nieruchomości
- około 1000 obsługiwanych mniejszych jednostek
Kontakt
Media
Izabela Mendelowska
+48 664 410 052
izabela.mendelowska(@)sodexo.com