Aktualności firm stowarzyszonych  •  Członkowie

Sodexo Polska podsumowuje działania CSR za 2022 r.

Warszawa, 1 sierpnia 2023 r. 

 

Sodexo Polska prezentuje Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2022. Raport uwzględnia wykaz odpowiedzialnych praktyk Sodexo Polska, które odpowiadają strategii zrównoważonego rozwoju - Better Tommorow Plan 2025.  W raporcie mowa m.in. o walce z marnotrawieniem żywności, budowaniu kultury zdrowia i bezpieczeństwa, optymalnym zarządzaniu zasobami oraz zmniejszaniu śladu węglowego.  

 

Sodexo jest obecne w Polsce od 1993 r. Firma cieszy się opinią lidera kompleksowej obsługi nieruchomości i usług żywieniowych. Oba te obszary biznesowej działalności od lat stanowią dla Sodexo platformę do podejmowania licznych inicjatyw z zakresu odpowiedzialności korporacyjnej.  W drugiej edycji raportu CSR firma zebrała katalog odpowiedzialnych praktyk za zeszły rok.  

 

Tegoroczna publikacja (dotycząca działań realizowanych w roku 2022) prezentuje dobre praktyki Sodexo Polska przyporządkowane do 9 strategicznych zobowiązań określanych przez firmę jako Plan Lepsze Jutro 2025 (Better Tommorow Plan 2025). Zobowiązania te pozostają w ścisłym związku z Celami Zrównoważonego Rozwoju ustanowionymi przez ONZ (SDGs) w 2015 r. i obejmują m.in.: dbanie o bezpieczeństwo pracowników, odpowiedzialny łańcuch dostaw, zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne czy walkę z głodem i niedożywieniem.  

 

Programy edukacyjne i motywacyjne związane z kulturą bezpieczeństwa w organizacji, inicjatywy wspierające przedsiębiorczość kobiet i zmierzające do równowagi płci, promocja zróżnicowanej, zbilansowanej diety, programy włączające osoby z niepełnosprawnościami, sposoby optymalnego zarządzania zasobami czy metody walki z marnotrawieniem żywności – to tylko niektóre wątki, które podnosi tegoroczna publikacja Sodexo Polska, zilustrowana konkretnymi przykładami z życia firmy w 2022 r.   

 

Uwzględnianie interesu społecznego, aspektów środowiskowych, czy relacji z otoczeniem jest dla Sodexo jest w DNA działalności firmy, o czym przekonuje Marta Stańczak, Managing Director Sodexo Polska. 

 

- W Sodexo Polska działamy z myślą o ludziach, społecznościach i środowisku. Robimy to zarówno obsługując naszych klientów, jak i we własnej organizacji – mówi. 

 

Sodexo dystrybuuje Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu do swoich klientów  
i partnerów, aby inspirować swoje biznesowe otoczenie do podejmowania podobnych inicjatyw na rzecz środowiska naturalnego czy lokalnych społeczności.  

 

- Wywieranie pozytywnego wpływu ma większe oddziaływanie, kiedy jest robione na szerszą skalę, dlatego w ramach ESG łączymy siły z naszymi partnerami biznesowymi. Wspólnie poszukujemy innowacji, które wzmocnią rozwiązania przyjazne środowisku – dodaje Marta Stańczak. 

 

Sodexo Polska było wielokrotnie wyróżniane za swoje zaangażowanie w inicjatywy z zakresu CSR. Dobre praktyki firmy zostały uwzględnione, m.in. w raportach wydawanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w raporcie  „Pracodawca na TAK” opublikowanym. przez fundację TAKpełnosprawni. Firma otrzymała również czterokrotnie wyróżnienie Listka CSR tygodnika „Polityka” (trzykrotnie biały listek i jednokrotnie srebrny) jako przedsiębiorstwo wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne.  

 

Najnowszy Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2022 – Sodexo Polska jest dostępny TUTAJ

 

O Sodexo 

Założona w 1966 roku w Marsylii przez Pierre'a Bellona, firma Sodexo jest światowym liderem w dziedzinie usług podnoszących jakość życia - istotnego czynnika wpływającego zarówno na wyniki indywidualne pracowników,  
jak i całej organizacji. 

 

Działając w 53 krajach świata, 422 00 pracowników Sodexo każdego dnia obsługuje 100 milionów konsumentów.  

Grupa Sodexo charakteryzuję się niezależnością i wciąż pozostaje w rękach rodziny, która dała początek całemu przedsiębiorstwu. Firmę wyróżniają także zrównoważony model biznesowy i portfolio serwisów. Oferuje przede wszystkim usługi gastronomiczne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz usługi motywacyjne. Zapewnia wysokiej jakości, wielowymiarowe i dopasowane do potrzeb konsumentów doświadczenia kulinarne, a także kreuje atrakcyjne i włączające miejsca pracy. Zapewnia zarządzanie obiektami klienta  
w bezpieczny i przyjazny dla środowiska sposób. Od momentu powstania, Sodexo koncentruje się  
na konkretnych, codziennych działaniach, aby, za pośrednictwem swoich usług, wywierać pozytywny wpływ gospodarczy, społeczny i środowiskowy. Firma uważa, że rozwój i zaangażowanie społeczne idą w parze. Celem Sodexo jest tworzenie lepszej codzienności dla każdego, aby budować lepsze życie dla wszystkich. 

 

Firma Sodexo jest notowana w indeksach: CAC Next 20, CAC 40 ESG, FTSE 4 Good i DJSI. 

 

Więcej informacji na: www.sodexo.com  

 

W Polsce Sodexo od 30 lat jest liderem w dziedzinie kompleksowej obsługi nieruchomości i największą firmą FM o zasięgu ogólnopolskim. Usługi Integrated Facility Management (IFM) świadczy w ponad 200 obiektach.  
Prowadzi 40 restauracji pracowniczych, świadczy usługi cateringowe – w tym: catering klasy premium jako Sodexo Prestige. Wspiera firmy w zarządzaniu miejscem pracy i tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla pracowników w obiekcie klienta. W portfolio stałych klientów ma wiele ikonicznych brandów z branż m.in.: przemysłowej, FMCG, farmaceutycznej i technologicznej. 

 
Więcej informacji na: www.pl.sodexo.com 
 

Sodexo w liczbach 

 
  • 21.1 miliarda euro skonsolidowanego 
    przychodu rocznie w 2022 r.  

  • 422 000 pracowników  
    (stan na 31 sierpnia 2022 r.) 

 

 
  • 53 kraje  

  • 100 milionów obsługiwanych konsumentów dziennie 

  • 13.3 miliarda euro kapitalizacji rynkowej  

(stan na 4 kwietnia 2023 r.) 

Sodexo w Polsce 

 
  • ponad 1800 pracowników 

  • 120 klientów biznesowych 

 

 
  • 40 restauracji 

  • ponad 200 obsługiwanych nieruchomości 

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!