Podsumowanie spotkania Komitetu HR na temat budowania doświadczenia pracownika
Podczas spotkania w gronie członków Komitetu HR CCIFP, które odbyło się 24 października, rozmawialiśmy o budowaniu doświadczenia pracownika, które stanowi płaszczyznę współpracy między HR a biznesem. Spotkanie poprowadziły Anna Gnoińska, właścicielka REVIT.HR, przedsiębiorczyni zaangażowana społecznie, doświadczona menedżerka oraz Patrycja Rełkowska-Źrebiec, partnerka w REVIT.HR, trenerka i mentorka.
Nasze ekspertki opowiedziały o kluczowej roli, jaką ogrywa HR w przedsiębiorstwie XXI w., szczególnie kiedy jego funkcja nakierowana jest na wsparcie pracowników w osiąganiu wyników. Kiedy w zasięgu każdego przedsiębiorcy są wszystkie możliwe systemy i innowacje, o powodzeniu i rozwoju przedsiębiorstwa decydują przede wszystkim pracownicy. Dyskutowaliśmy o tym, jak szybko zmienia się rynek pracy, jak ewoluuje pracownik i dlaczego HR staje się kluczowy w budowaniu wartości przedsiębiorstwa. Pomaga także w budowaniu zwinnej struktury organizacyjnej, a strategiczne podejście do obszaru HR przynosi mierzalne korzyści, takie jak oszczędność czasu, wynagradzanie za wynik i ograniczanie ryzyka, które są efektem posiadania lojalnych pracowników. Pracownik XXI wieku chce być traktowany jak klient, co oznacza, że pracodawca musi walczyć o niego tak samo jak firma o nowy rynek, mierząc satysfakcję z elementów, które budują jego doświadczenie.