Aktualności firm stowarzyszonych
Nowa strategia Air France na rzecz zrównoważonego rozwoju: Horyzont 2030
Francuskie linie Air France określiły swoje nowe cele w ramach długoterminowej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju – Horyzont 2030. Działania przewoźnika będą koncentrować się wokół czterech głównych obszarów. Po pierwsze, podjęto decyzję o całkowitej kompensacji emisji CO2 generowanej podczas wszystkich lotów krajowych, od 1 stycznia 2020*. Po drugie, Air France zobowiązał się, że do roku 2030 obniży globalną emisji CO2 (z lotów na wszystkich trasach) o 50% w przeliczeniu na pasażera na kilometr. Kolejnym działaniem przewoźnika na rzecz zrównoważonego lotnictwa będzie wprowadzenie selektywnej segregacji odpadów podczas lotów. Linia zainwestuje również w prace badawcze nad alternatywnymi, ekologicznymi rozwiązaniami w sektorze lotniczym.
Musimy przyspieszyć naszą transformację w kierunku zrównoważonego transportu lotniczego i dlatego dobrowolnie podejmujemy szereg zobowiązań, które będziemy realizować od dziś do 2030 roku. Aby zapewnić wszystkim naszym klientom możliwość odbywania ekologicznych podróży w całej Francji, podjęliśmy decyzję o całkowitej kompensacji emisji CO2 generowanej przez nasze loty krajowe od początku przyszłego roku. Ponadto wyznaczyliśmy nowy ambitny cel do osiągnięcia do 2030 roku, jakim jest ograniczenie naszej globalnej emisji CO2. Będzie to możliwe, ponieważ obniżymy zużycie paliwa poniżej trzech litów w przeliczeniu na jednego pasażera na kilometr.
Transport lotniczy łączy ludzi i promuje otwartość na świat. Naszą ambicją jest stymulowanie działań i innowacji w tworzeniu zrównoważonego sektora lotniczego”. – powiedziała Anne Rigail – Prezes Air France.
Od wielu lat Air France angażuje się w ograniczanie swojego wpływu na środowisko poprzez wdrażanie konkretnych działań. Przede wszystkim systematycznie obniża emisję CO2 poprzez inwestycje we flotę, redukcję wagi wyposażenia samolotów, czy promowanie eko-pilotażu. Wśród zadań przewoźnika jest też przemyślana gospodarka odpadami i recykling oraz całkowite wycofanie jednorazowych naczyń z plastiku. Teraz linia wyznacza sobie kolejne cele, w trosce o dalszą ochronę klimatu i planety.
Całkowita kompensacja emisji na lotach krajowych
Od 1 stycznie 2020, Air France podejmie się całkowitej kompensacji emisji CO2 generowanej przez wszystkie swoje loty krajowe.* Neutralizacja CO2 przyjmie formę uczestnictwa w projektach certyfikowanych przez uznane organizacje. W efekcie pasażerowie na lotach Air France na terenie Francji będą mogli mieć pewność, że ślad środowiskowy ich podróży został skompensowany przez linię. Air France będzie jedną z pierwszych linii lotniczych, która podejmuje się takiego działania. Konkretnie oznacza to średnio ponad 450 lotów dziennie, którymi podróżuje ponad 57 tysięcy klientów.
Obniżenie emisji CO o połowę
W ramach podjętych zobowiązań, linia wyznaczyła swój nowy cel na rok 2030 – zmniejszenie globalnej emisji CO2 o połowę (w porównaniu do roku 2005). Oznacza to, że planuje zużywać mniej niż 3 lity paliwa w przeliczeniu na jednego pasażera na 100 kilometrów. Będzie to możliwe dzięki działaniom w czterech głównych obszarach: modernizacja floty, redukcja wagi wyposażenia samolotów, eko-pilotaż i zastępowanie infrastruktury naziemnej urządzeniami elektrycznymi.
Zamówione przez linię samoloty (Airbusy A220-300 oraz A350-900), dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i ulepszonej konstrukcji, będą zużywać do 25% mniej paliwa i emitować 50% mniej hałasu, w porównaniu z maszynami starszej generacji o podobnych rozmiarach. Trwają też systematyczne prace nad stopniowym obniżaniem wagi samolotów. Przykładowo, każdy kilogram mniej (dzięki zastosowaniu lżejszych foteli i schowków bagażowych, wymianie naczyń, wózków cateringowych itp.) oznacza w skali całej floty przewoźnika redukcję emisji CO2 o 69 ton rocznie.
Sortowanie na pokładzie i recykling
Kolejną zmianą, którą linia wprowadziła w życie wraz z początkiem października, jest sortowanie wybranych odpadów na każdym locie Air France do Paryża. Dotyczy to plastikowych i szklanych butelek, opakowań Tetra Pak i puszek z aluminium. Zużyte opakowania będą sortowane przez personel pokładowy, a następnie przekazywane do recyklingu we Francji lub innym kraju w Europie. Jednocześnie wcześniej w tym roku, Air France ogłosił całkowite wycofanie jednorazowych naczyń z plastiku (jak kubki, sztućce, mieszadła itp.) na wszystkich swoich lotach. Dzięki temu globalnie linia może zredukować zużycie plastiku o 1300 ton rocznie.
Prace badawcze nad alternatywnymi rozwiązaniami
Wreszcie, aby poszukiwać nowych rozwiązań dla zrównoważonego, bardziej ekologicznego sektora lotniczego, Air France będzie inwestować w badania i innowacje. Linia podjęła współpracę z Fundacją Solar Impulse, aby przyspieszać wdrażanie ekonomicznie i ekologicznie opłacalnych rozwiązań w sektorze lotniczym. Mają one na celu zwłaszcza dalsze obniżanie emisji CO2, redukcję generowanych odpadów i hałasu. Poza tym Air France wspiera rozwój biopaliw, które pozwolą na redukcję emisji do 80%, a także wspólnie z Francuską Federacją Lotniczą będzie prowadzić ekspertyzy techniczne nad Pipistrel Alpha Electro, który jest małym, ultra lekkim samolotem, o napędzie elektrycznym.
*dotyczy lotów we Francji kontynentalnej
***
AIR FRANCE
AIR FRANCE, francuski przewoźnik lotniczy o globalnym zasięgu z aspiracją do świadczenia usług zgodnie
z najwyższymi standardami i troską o pełny komfort pasażerów podczas każdego lotu na trasach we Francji,
w Europie i na świecie.
AIR FRANCE KLM
Więcej na temat... AIR FRANCE i KLM Royal Dutch Airlines tworzą jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym o globalnym zasięgu – Grupę AIR FRANCE KLM. Grupa AIR FRANCE KLM jest czołowym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu ze swoich lotnisk bazowych w Europie. Jej głównym obszarem działalności jest transport pasażerów, towarów oraz obsługa techniczna samolotów.
W 2019 roku, Grupa AIR FRANCE KLM oferuje pasażerom połączenia do 314 miast w 116 krajach, dysponując flotą 548 samolotów. W ubiegłym roku z jej usług skorzystało 101,4 mln pasażerów podróżując poprzez 2 lotniska bazowe (tzw. hub): Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol, z których obie linie wykonują dziennie do 2300 lotów.
Do AIR FRANCE KLM należy wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący 15 mln członków.
AIR FRANCE KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta Air Lines i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 275 lotów dziennie między Europa a USA. Linie AIR FRANCE i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 19 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 14,5 tys. lotów dziennie, do 1150 miast, w 175 krajach.
Więcej informacji o AIR FRANCE i KLM oraz aktualne promocje na bilety lotnicze na stronie: www.airfrance.pl i www.klm.pl. Informacje o Grupie AIR FRANCE KLM na www.airfranceklm.com
Kontakt dla prasy:
Agnieszka Plewczyńska
Agencja No-Name PR
e-mail: no.name.pr.agency@gmail.com
Tel. 536 924 839