Aktualności firm stowarzyszonych
Grupa Renault umocniła pozycję na najważniejszych rynkach i utrzymała udział w światowym rynku samochodowym
Pomimo ogólnego spadku na rynku o 4,8% Grupa Renault utrzymała udział w rynku na poziomie 4,25%. Grupa sprzedała 3,8 mln samochodów, o 3,4% mniej niż w ubiegłym roku. Sprzedaż Grupy wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowego Clio w Europie oraz modeli Arkana w Rosji i Triber w Indiach. Grupa umocniła pozycję na najważniejszych rynkach ― w Europie odnotowała wzrost o 1,3%, w Rosji jest zdecydowanym liderem z udziałem 29% w rynku, w Brazylii Renault przesunęło się o dwa miejsca i jest obecnie czwartą marką w tym kraju, a w Indiach jest jedyną marką, która zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych. Rok 2020 będzie kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH. Atrakcyjność nowych produktów dla klientów pozwoli Grupie utrzymać politykę cenową wdrożoną w 2019 roku.
Nasza sprzedaż wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowych modeli na głównych rynkach zbytu Grupy, takich jak Europa i Rosja oraz w Indiach, gdzie Renault odnotowało silny wzrost. W 2020 roku odczujemy korzystny efekt pierwszego pełnego roku sprzedaży naszych bestsellerów – nowego Clio i nowego Captura ― oraz przyspieszenia naszej ofensywy elektrycznych i hybrydowych modeli z nowym ZOE, Twingo Z.E. i wprowadzeniem technologii E-TECH. Będziemy kontynuowali politykę cenową wdrożoną w 2019 roku, by poprawić nasze pozycjonowanie cenowe. Jakość i atrakcyjność naszych nowych produktów będzie przy tym dużym wsparciem ― oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i dyrektor regionów Grupy Renault.
Sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault na świecie wzrosła o 23,5% do poziomu 62 447 samochodów. Nowe ZOE, wprowadzone pod koniec 2019 roku, będzie w 2020 roku flagowym modelem w gamie samochodów elektrycznych. W segmencie elektrycznych samochodów dostawczych niekwestionowanym liderem jest Kangoo Z.E. Model odnotował wzrost sprzedaży
o 19,2% (10 349 sztuk). W Chinach Grupa wprowadziła w listopadzie 2019 roku Renault City K-ZE i w ciągu dwóch miesięcy sprzedała 2 658 sztuk nowego modelu.
Renault Pro+ sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę samochodów dostawczych, w tym z napędem elektrycznym.
W Europie sprzedaż wzrosła o 1,3%, przy średnim wzroście rynkowym 1,2%.
Clio jest liderem w segmencie B. 45% sprzedanych nowych Renault Clio stanowią wersje najlepiej wyposażone. Z myślą o zapewnieniu klientom jak najszerszej oferty Clio 4 jest nadal w sprzedaży.
Captur jest liderem w segmencie SUV-ów tej kategorii. Sprzedaż ZOE odnotowała wzrost o 19,1% (47 027 samochodów).
Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (564 854 samochody, +10,4%). Wzrost marki jest związany głównie z doskonałymi wynikami Dustera i Sandero.
W Rosji Grupa Renault jest liderem, z udziałem 29% w rynku, co oznacza wzrost o 1,4 punktu. Sprzedaż wzrosła o 2,3%, pomimo spadku na rynku o 2,6%.
ŁADA zwiększyła sprzedaż o 0,6% do 362 356 samochodów i umocniła pozycję lidera z udziałem 20,7%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W grudniu 2019 roku w ofercie Grupy pojawił się kultowy model Niva.
Sprzedaż samochodów marki Renault zwiększyła się o 5,8%, do 144 989 samochodów, pod wpływem sukcesu modelu Arkana, który pojawił się na rynku w drugiej połowie 2019 roku.
W Brazylii sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 11,3% (239 174 samochody). Udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 9%, tj. +0,3 punktu. Jest to efekt dobrych wyników modelu Kwid. Brazylijski rynek utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu na poziomie 7,4%.
Wprowadzony w sierpniu 2019 roku Triber, kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji, który umożliwia przewóz do siedmiu osób, już teraz sprzedał się w 24 142 sztuk. Połowę sprzedanych samochodów stanowią wersje najlepiej wyposażone. Triber należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego.
Poza głównymi rynkami zbytu Grupa jest liderem w Afryce, Turcji, Kolumbii i Rumunii.
Rok 2020 będzie dla Grupy kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E. i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą E-TECH.
Łączna sprzedaż Grupy Renault (samochody osobowe i dostawcze) | |||||||
| Łącznie na koniec grudnia* | ||||||
| 2019 | 2018 | Różnica w % | ||||
Francja | 698 723 | 689 788 | 1,3% | ||||
Europa** (bez Francji) | 1 247 098 | 1 230 963 | 1,3% | ||||
Razem Francja + Europa | 1 945 821 | 1 920 751 | 1,3% | ||||
Afryka, Bliski Wschód i Indie - Pacyfik | 453 223 | 561 860 | -19,3% | ||||
Afryka, Bliski Wschód i Indie - Pacyfik (z wyłączeniem Iranu) | 453 223 | 460 513 | -1,6% | ||||
Euroazja | 750 571 | 747 729 | 0,4% | ||||
Ameryka Środkowa i Południowa | 424 537 | 437 081 | -2,9% | ||||
Chiny | 179 571 | 216 852 | -17,2% | ||||
Razem bez Francji i Europy | 1 807 902 | 1 963 522 | -7,9% | ||||
Na całym świecie | 3 753 723 | 3 884 273 | -3,4% | ||||
Na całym świecie (z wyłączeniem Iranu) | 3 753 723 | 3 782 926 | -0,8% | ||||
* Sprzedaż | |||||||
** Europa = Unia Europejska (bez Francji i Rumunii) + Islandia, Norwegia, Szwajcaria, Serbia i kraje bałkańskie |
15 największych rynków zbytu Grupy Renault na koniec grudnia 2019 r.
FY 2019 |
| Sprzedaż * (sztuk) | Udział w rynku (%) |
1 | FRANCJA | 698,723 | 25.9 |
2 | ROSJA** | 508,647 | 29.0 |
3 | NIEMCY | 247,155 | 6.3 |
4 | BRAZYLIA | 239,174 | 9.0 |
5 | WŁOCHY | 220,403 | 10.5 |
6 | HISZPANIA | 183,264 | 12.4 |
7 | CHINY*** | 179,494 | 0.7 |
8 | ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | 109,952 | 4.1 |
9 | BELGIA+LUKSEMBURG | 90,989 | 13.1 |
10 | INDIE | 88,869 | 2.5 |
11 | KOREA POŁUDNIOWA | 86,859 | 5.0 |
12 | TURCJA | 85,055 | 17.8 |
13 | RUMUNIA | 72,165 | 37.6 |
14 | MAROKO | 70,281 | 42.4 |
15 | POLSKA | 69,090 | 11.1 |
* Sprzedaż 2019 (bez Twizy)
** W tym sprzedaż AwtoWAZ
*** W tym sprzedaż Jinbei&Huasong
KONTAKT PRASOWY:
Rie Yamane
rie.yamane(@)renault.com
Attaché prasowa
+33 1 76 84 00 99
+33 6 03 16 35 20