Aktualności firm stowarzyszonych  •  Członkowie

Auchan Polska publikuje wyniki finansowe za 2023 r.

Sieć Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2023 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę wzrosły o blisko 3% w porównaniu z rokiem 2022, przekraczając 11 472 mln zł. W 2023 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 905 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 130 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 235 mln zł, a podatek CIT ponad 49 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 369 mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 73 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 215 mln zł.

W 2023 roku rozpoczęliśmy serię inwestycji technologicznych w strategicznych obszarach naszej działalności. Wspierając sprzedaż i obsługę klienta wdrażamy zaawansowane rozwiązania technologiczne, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i procesów uczenia maszynowego w znaczący sposób wpływać będą na optymalizację procesów i skalowanie naszego wielokanałowego biznesu. Niezmiennie chcemy być jak najbliżej polskiego konsumenta, działać w synergii we wszystkich naszych formatach sprzedażowych, zapewniając klientom zarówno dostępność szczególnie bogatej oferty naszej sieci, jak i niskich cen. Ten kierunek rozwoju będzie wyraźnie dominował w inwestycjach Auchan również w latach kolejnych – jednym z najnowszych tego przykładów jest zaplanowane uruchomienie w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego naszej sieci w oparciu o unikatowe na naszym rynku rozwiązania – mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska. Ponadto dywersyfikujemy
i intensywnie rozbudowujemy nasz portfel źródeł odnawialnej energii, z myślą osiągnięciu niezależności energetycznej naszej sieci i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii, a przy tym optymalizacji jej kosztów. Te działania mają dla nas strategiczne znaczenie i wpisują się w założenia naszej sieci w zakresie ograniczenia emisji CO2 związanej
z naszą działalnością, także w zakresie emisji pośrednich, czego przykładem jest zainicjowany
w ubiegłym roku projekt “Partnerzy w dekarbonizacji”, w ramach którego wspólnie z partnerami tworzymy niskoemisyjną ofertę produktową naszej sieci.

Firma zarządza siecią 106 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów i 35 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 25 sklepami franczyzowymi i 74 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie
z bp. Auchan Polska jest częścią obecnej w 13 krajach sieci Auchan Retail.

 

_________________________

 

 

O Auchan

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stroniehttps://www.auchan.pl/pl

 

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!