Aktualności firm stowarzyszonych • Członkowie
Auchan Go – nowy wymiar zakupów
Auchan otwiera pierwszy bezobsługowy sklep na polskim rynku i zapowiada dalszy rozwój autonomicznego konceptu
Sieć Auchan Polska uruchomiła w Warszawie pierwszy w pełni autonomiczny sklep innowacyjnego konceptu Auchan GO. Nowy, bezobsługowy sklep czynny 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, umożliwia klientom robienie zakupów w sposób wyjątkowo szybki i komfortowy. Oferuje przy tym typową dla sieci urozmaiconą ofertę, także produktów świeżych. Zastosowane w sklepie zaawansowane rozwiązania oparte na technologii sztucznej inteligencji zapewnia partner strategiczny projektu – firma Trigo. Polska jest pierwszym rynkiem, na którym sklep Auchan Go został w pełni otwarty dla konsumentów, po udanych testach konceptu przeprowadzonych we Francji.
Auchan GO jest kolejnym rozwiązaniem, które udostępniamy naszym klientom z myślą o zapewnieniu im komfortu i wysoce spersonalizowanych doświadczeń zakupowych – mówi Katarzyna Tokarewicz, dyrektorka ds. Transformacji i Projektów w Auchan Polska. Stale obserwujemy, jak dynamicznie zmieniają się ich potrzeby, stąd też duża różnorodność oferowanych przez nas ścieżek zakupowych i łączenie rozwiązań cyfrowych z nowymi konceptami sklepów stacjonarnych. W przypadku zastosowanej w Auchan GO platformy Trigo szczególnie cenimy sobie nie tylko jej niezawodność, ale też elastyczność i skalowalność. Jej zaawansowany system pozwala na digitalizowanie i automatyzowanie zarówno małych, jak i większych powierzchni sklepowych, z większą liczbą klientów i dużą różnorodnością asortymentu. Takie podejście wpisuje się w nasze plany, ponieważ nowo otwarty sklep traktujemy jako swego rodzaju laboratorium. Zakładamy, że koncept Auchan GO będzie stale ewoluował odpowiadając na nowe oczekiwania naszych klientów. Docelowo planujemy otwarcie 40 placówek tego typu w ciągu najbliższych kilku lat.
Nowy Auchan GO – otwarty w Warszawie, przy ul. Kasprzaka 29 – to najmniejszy z formatów zakupowych Auchan. Na powierzchni 75 mkw. szybkie i komfortowe zakupy bez konieczności korzystania z kas może robić równocześnie nawet do 30 klientów. W bogatej asortymentowo ofercie sklepu wśród ponad 1 000 produktów znajdą m.in. przekąski, kanapki, sushi, pieczywo, napoje, nabiał, sery, mrożonki, produkty BIO, artykuły garmażeryjne, a także przemysłowe. Na uwagę zasługuje oferta produktów świeżych – mięs, wędlin oraz owoców. W nowym Auchan GO kupić można także świeżo zaparzoną kawę. Ponad 40% oferty sklepu to produkty marek własnych Auchan, w tym cenionych przez klientów produktów z logo Pewni Dobrego.
JAK DZIAŁA AUCHAN GO
Aby rozpocząć zakupy w Auchan Go wystarczy zarejestrować swój numer telefonu i wczytać kartę płatniczą. Każdy z klientów może to zrobić w swobodny i bezpieczny sposób dzięki zastosowaniu przed wejściem tzw. śluzy, w której ustawiony jest terminal.
Zainstalowany w sklepie zaawansowany system Easy OutTM Trigo wykorzystuje specjalistyczne kamery wizyjne wraz z czujnikami wyposażonych w wagi półek. Działając z dużą precyzją identyfikuje ruchy każdego z klientów i automatycznie liczy zebrane z półek produkty (odliczając te odkładane z powrotem), generując ich cyfrowe koszyki zakupowy w czasie rzeczywistym. Płatność realizowana jest automatycznie tuż po wyjściu klienta ze sklepu, wraz z przesłaniem na jego telefon cyfrowego paragonu.
Co ważne, wprowadzone rozwiązanie gwarantuje klientom pełną ochronę ich prywatności, zgodnie z polityką RODO. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, żadne dane biometryczne ani dane dotyczące rozpoznawania twarzy nie są gromadzone ani analizowane przez system.
Ogromnie nas cieszy uruchomienie w Polsce pierwszego sklepu Auchan wspomaganego technologią Trigo – mówi Michael Gabay, współzałożyciel i CEO Trigo. Auchan to poważny, zorientowany na rozwiązania przyszłości gracz branży retail. Zainaugurowany właśnie na polskim rynku nowy koncept sklepu to znaczący postęp w oferowaniu innowacyjnych opcji płatniczych i nowych doświadczeń zakupowych klienta. Wykorzystane w nim najnowocześniejsze rozwiązania zapewniają zarówno bezproblemowe płatności kartami zbliżeniowymi, jak i dużą wygodę oraz płynność i intuicyjność procesu zakupowego. Wierzymy, że dla Auchan będzie to innowacyjne i efektywne narzędzie, pozwalające w jeszcze lepszy sposób odpowiadać na potrzeby klientów sieci i wzmacniać potencjał biznesu firmy.
Opracowana przez Trigo cyfrowa platforma z silnikiem 3D – z możliwością elastycznego dostosowywania rozwiązań do różnych formatów, powierzchni, a także charakteru oferty sklepów – zapewniła firmie wiodącą pozycję na rynku europejskim, jako zaufanego dostawcy rozwiązań technologicznych na miarę handlu przyszłości.
_________________________
O Auchan
Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl
Kontakt dla mediów:
Hanna Bernatowicz
Dyrektorka komunikacji Auchan Retail Polska
O Trigo
Pochodząca z Tel Awiwu firma Trigo wspiera transformację tradycyjnych punktów handlowych w inteligentne sklepy przy wykorzystaniu technologii rozpoznawania obrazów z użyciem AI. Współpracując ze światowej klasy ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji, Trigo daje sprzedawcom detalicznym możliwość przekształcenia ich sklepów, w taki sposób, aby umożliwiać sprawne zakupy i analizę danych, która zwiększa przychody i optymalizuje operacje sklepowe. Rozwiązanie to mimo swego technologicznego zaawansowania pozwala na zachowanie niepowtarzalnego charakteru i układu sklepów.
Zaawansowana platforma automatyzacji sprzedaży detalicznej Trigo identyfikuje ruchy kupujących i wybór produktów z wyjątkową dokładnością, generując cyfrowe koszyki zakupowe w czasie rzeczywistym, aby umożliwić płynne płatności.
Zgodne z RODO rozwiązanie Trigo jest zbudowane w oparciu o zasadę "privacy-by-design", dzięki czemu żadne dane biometryczne ani dane z rozpoznawania twarzy nie są gromadzone ani analizowane. W oparciu o autorski mechanizm 3D, Trigo oferuje sprzedawcom detalicznym szereg dodatkowych rozwiązań za pośrednictwem pakietu StoreOS™, takich jak predykcyjne zarządzanie zapasami, optymalizację cen, bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom, przestrzeganie planogramów i działania marketingowe oparte na wydarzeniach. Platforma ta umożliwia szybki wgląd w działania operacyjne, dzięki czemu zwiększa wydajność przedsiębiorstwa.
Kontakt dla mediów:
Trigo Incus Media
Shay Ziv Emma Jenkinson
VP of Marketing Account Director
+972-54-594-7977 +44 1737 215 200
sziv@trigoretail.com trigo@incus-media.com