Konkursy i loterie a aspekty konsumenckie

2018/10/18 Seminaria, szkolenia i konferencje 

Kiedy 2018/10/18- godziny: 10.00-13.30
Gdzie CCIFP, ul. Widok 8, Warszawa
Cena 260 PLN pracownicy firm stowarzyszonych, 520 PLN pozostałe osoby.
Liczba miejsc 17
Język prowadzenia polski

Przeprowadzenie konkursu czy loterii dla konsumentów coraz częściej staje się skutecznym sposobem na reklamę. Sukces marketingowy może jednak przerodzić się w porażkę, jeżeli źle przygotowana akcja pociągnie za sobą odpowiedzialność prawną organizatora. W dobie zwiększającej się ochrony konsumentów, przygotowanie konkursu, który uwzględnia interesy zarówno organizatora jak i uczestnika może stanowić nie lada wyzwanie. Aby ułatwić to zadanie, zapraszamy na szkolenie „Konkursy i loterie a aspekty konsumenckie”, które poprowadzą specjaliści z kancelarii Affre i Wspólnicy. W trakcie szkolenia przedstawimy w praktyczny sposób najważniejsze zagadnienia dotyczące organizacji konkursów i loterii. Na przykładach z orzecznictwa omówimy klauzule niedozwolone, które pojawiają się w regulaminach oraz inne możliwe naruszenia przepisów. W trakcie szkolenia przedstawimy również jakie kary mogą grozić za naruszenie praw konsumentów.

Program :

  • Przepisy, o których należy pamiętać organizując konkursy i loterie.
  • Kiedy organizator konkursu może naruszać prawo?
  • Co powinien zawierać regulamin konkursu, a czego należy unikać?
  • Konkurs i loteria w orzecznictwie Prezesa UOKiK – ochrona zbiorowych interesów konsumentów.
  • Odpowiedzialność organizatora konkursu za naruszenie praw konsumentów.

Grupa docelowa : Managerowie Działów Prawnych, Prawnicy wewnętrzni, Managerowie Działów Marketingu i Promocji, Specjaliści ds. marketingu i e-marketingu

Osoba prowadząca :

Przemysław Rybicki, radca prawny

Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotyczących kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczających konkurencję oraz nadużyć pozycji dominującej.

Reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed organami administracji (np. Prezesem UOKiK), jak i sądami. Doradzał klientom z branż FMCG, chemicznej, energii, usług finansowych, księgarskiej i multimediów, telekomunikacyjnej, handlu detalicznego i hurtowego oraz sprzedaży internetowej.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego organizowanego przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge. Studiował także na wydziale prawa Cardiff University w Walii.

Partner merytoryczny:




Osobom, które anulują swój udział w seminarium do 3 dni przed spotkaniem, zwracane jest 100% kosztów seminarium. Osobom, które anulują swój udział później, czyli na krócej niż 3 dni przed seminarium, koszty nie są zwracane.

Skontaktuj się z nami

Alicja Rukowicz, Manager Centrum Szkoleniowego CCIFP

alicja.rukowicz@ccifp.pl; tel. +48 22 690 68 99, +48 508 520 839

Zapraszamy do korzystania ze środków transportu publicznego. Do siedziby Izby najłatwiej dotrzesz:

Metrem - linia M1 (stacja Centrum)

Tramwajem – linie: 7, 9, 22, 24, 25 (przystanek Krucza), 4, 15, 18, 35 (przystanek Centrum)

Autobusem – linie: 117, 127, 128, 131, 158, 171, 175, 501, 507, 517, 519, 520, 521, 522, 525 (przystanek Centrum)

Rowerem – najbliższe stacje Veturilo znajdują się w al. Jerozolimskich koło Rotundy oraz na skrzyżowaniu ulic Kruczej i Brackiej.